Félmillió embert értek el az Európai Friss Kalandok

Márkák

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara az Európai Friss Kalandok kampány első évében mintegy félmillió embernek hívta fel személyesen a figyelmét a zöldség és gyümölcsfogyasztás fontosságára. Hamarosan érkezik az app és a rajzfilmsorozat is.

A kisgyermekes családok körében a friss zöldség- és gyümölcsfogyasztás mennyisége jelenleg fejenként napi 262 gramm, ami alig több, mint a fele a WHO által ajánlott 460 grammnak. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és az Interfel francia zöldség-gyümölcs szakmaközi szervezet közös programja az Európai Unió finanszírozásában a zöldség- és gyümölcsfogyasztás fontosságára kívánta felhívni a családok és a gyermekek figyelmét, illetve az egészséges étkezési szokásokat próbálta megismertetni a fogékony korban lévő, 6-14 éves gyerekekkel. Az Európai Friss Kalandok nevű programsorozat első évében Frutti és Veggi, a kampány két központi figurája országszerte 15 települést érintő roadshow-n vett részt, emellett 40 kiskereskedelmi egységben (Tesco, Auchan, Coop, CBA üzletekben), valamint gyerekrendezvényeken is szerveztek kóstoltatásokat. Összesen mintegy félmillió ember nyerhetett személyes bepillantást Vegapolisba, a zöldségek és gyümölcsök mesés világába és tapasztalhatta meg az egészséges étkezés örömét. A kampányban hazai termelők felajánlása révén közel 2400 kilogramm gyümölcsöt és 800 kilogramm zöldséget kóstoltattak a gyermekek körében.

A TÉT Platform 11-18 évesek körében vizsgálta a túlsúly, elhízás mértékét – 24 %-uk, azaz minden 4. gyerek túlsúlyos vagy elhízott ebben a korosztályban. Antal Emese, a Platform szakmai vezetője elmondta: a gyerekek túlnyomó többsége olyan ételt választ, aminek szereti az ízét. Ezért szerinte a legfontosabb feladat bebizonyítani számukra, hogy a gyümölcsök és zöldségek finomak. „Vonjuk be őket az ételkészítésbe, díszítsünk, szobrászkodjunk együtt velük, vigyük el őket magunkkal a piacra” – adott tippeket arra is, hogyan tehetjük trendivé a gyerekek számára a zöldségeket és gyümölcsöket.

„A kampánnyal nemcsak népegészségügyi célokat kívánunk támogatni, hanem hazánk agrárgazdasági törekvéseit is. Ugyanis, ha a jelenlegi napi fogyasztást 262 grammról 460 grammra sikerülne emelni, az önmagában 730 ezer tonna termelésbővülésre és több mint 100 milliárd forint új érték előállításra adna lehetőséget a magyar gazdák számára” – ismertette a gazdasági lehetőségeket Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke.

Bár a kampány 2018-as programsorozata lezárult, Fruttitól és Veggitől nem kell még elköszönni idénre a kisgyerekeknek, ugyanis november elején indul egy nyolcrészes miniprogramsorozat a Minimax és Disney Channel mesecsatornákon, amelynek keretében a családok legkisebb tagjai betekintést nyerhetnek a zöldség és gyümölcs testvérpár kalandjaiba és tanúi lehetnek annak, hogy a két mesés hős miképpen állítja meg Káosz, Vegapolis gonoszának csínytevéseit. A filmeket a francia partnertől kapott leírások és irányelvek alapján a Havas magyar irodája készítette. Az animáció mellett pedig hamarosan várható egy interaktív mobiltelefonos alkalmazás megjelenése is.