Nagy éve volt a csomagfutárnak

Márkák

Közel ötödével nőtt a UPS részvényenkénti eredménye

A UPS üzleti jelentésében közölte, hogy a 2018. első negyedéves egy részvényre jutó bevételei 17 százalékkal 1,55 dollárra emelkedtek köszönhetően elsősorban a nemzetközi és az ellátási lánc és teheráru üzleti egységek üzemi nyereségében bekövetkezett két számjegyű növekedésnek.

“Az árbevétel-növekedés valamennyi üzleti egységben erős volt, bizonyosságul a UPS globális szolgáltatásainak népszerűségére, illetve a kedvező gazdasági kondícióknak köszönhetően,” mondta el David Abney a UPS elnök-vezérigazgatója. “Ezek az előnyös trendek a cégünk átalakítására vonatkozó terveinkkel párhuzamban erős növekedési pályán tartják a UPS-t .”

A cég első negyedéves adatai szerint a teljes bevétel 10 százalékkal 17,1 milliárd dollárra nőtt. Az átlagos hozamok 4,3 százalékkal növekedtek, elsősorban a nemzetközi és amerikai késleltetett légi szolgáltatásoknak hála. A cég közel tíz százalékkal növelte a részvényeire kifizetett osztalék mértékét, mintegy 840 millió dollárt osztva szét a részvényesek között. A negyedév során 1,5 milliárd dollár tőkeberuházást hajtottak létre a cég hosszú távú beruházási stratégiát támogatandó. Az Amerikai belföldi csomagszállítás terén a bevétel 7,2 százalékkal 10,2 milliárd dollárra növekedett a negyedév során. A bevétel valamennyi termékkategóriában növekedett. Az egy kiszállított csomagra jutó bevétel 2,6 százalékkal nőtt. Az üzemi nyereség növekedését egyebek mellett az Amerikában tapasztalható zord téli időjárás is 85 millió dollárral csökkentette. A nemzetközi csomagszállítás kapcsán David Abney arról beszélt, hogy “a sokrétű globális stratégiánk és korábbi beruházásaink mind a bevétel, mind a profit terén kétszámjegyű emelkedést eredményezett a szegmensben,” mondta el Abney. “Valamennyi nemzetközi régiónk hozzájárult a növekedéshez, és azt várjuk, hogy ez a lendület az év során is folytatódni fog.”A nemzetközi bevételek 15 százalékkal nőttek a negyedév során. A valuta-semleges bevételnövekedés 8,7 százalék volt. Az Export, Belföldi és Cargo termékcsoportok mind kétszámjegyű növekedést produkáltak – az export szállítmányok napi mértéke átlagosan 12 százalékkal nőtt, az exportmennyiség Európában és Amerikában is erős növekedést mutattak. Az üzemi nyereség 594 millió dollárt tett ki, mely 15 százalékos növekedés az előző évhez képest.

Ellátási lánc és teheráru szegmens újabb erős negyedévet zárt. Mind a bevételek, mind a nyereség két számjeggyel növekedett. A bevételek 16 százalékkal 3,4 milliárd dollárra nőttek. Az üzleti egység a minőségi szolgáltatásokra koncentrált. A Szállítmányozás üzletág vezette a szegmenst a maga 27 százalékos bevétel-növekedésével. A UPS Teheráru üzletág bevételei 9,9 százalékos növekedést produkált, hála az LTL (részrakományos szállítmányok) erős árösszetétel és raksúly növekedésének.

· Az üzemi nyereség 170 millió dollár volt, mely 14 százalékos növekedés a tavalyi év azonos időszakához képest.

“A jól megtervezett üzleti stratégiáink erős eredményeket hoznak mind a Nemzetközi, mind az Ellátási lánc szegmensünk terén,” nyilatkozta Richard Peretz a UPS pénzügyi igazgatója. “A beruházásaink hozama, az új többéves hatékonysági fejlesztésünk, és erős árképzési stratégiánk jó pozíciókat biztosítanak a vállalatunk számára.”

A UPS 2018-ra a 7,03-7,37 dolláros sávba várja a cég egy részvényre jutó bevételét, aszabad pénzállományt 4,5 és 5 milliárd dollár közé prognosztizálják, s a tervek szerint 6,5-7 milliárd dollárnyi tőkeberuházást hajtanak végre.