Skandináv projektben az ABB

Márkák

Az ABB villámtöltőket szállít a két buszgyártó bevonásával megvalósuló elektromos busz programhoz, melynek köszönhetően Trondheim városa 2019-re megszüntetheti a fosszilis üzemanyag felhasználást a tömegközlekedésében.

Trondheim városa, amely egykoron a norvégiai vikingek fővárosa volt, napjainkban inkább arról híres, hogy az ország technológiai központja, és az e-járművekre alapozott tömegközlekedés elkötelezettje. A helyi vezetők döntésének megfelelően 35 teljesen elektromos hajtású buszból álló járműparkot hoznak létre. A négy útvonalon közlekedő 25 Volvo és 10 Heuliez típusú busz Norvégia legnagyobb elektromos buszflottáját alkotja majd – jelentette be a társaság.

Mivel mindkét járműmodell energiaellátását az ABB nyolc HVC (Heavy Vehicle Charger)típusú villámtöltője biztosítja majd, így a norvég program világszerte az első olyan projektek közé sorolható, ahol különböző gyártók teljesen elektromos hajtású buszai azonos töltési infrastruktúrát használnak. A buszokat a Trøndelag Megyei Tanács megbízásából a Tide Buss üzemelteti majd Trondheim városában.

Az ABB-vel történő együttműködésnek köszönhetően olyan kiváló minőségű és megbízható megoldást tudunk megvalósítani, amellyel a különböző hálózatok üzemeltetői ugyanazon infrastruktúra használatával egyidejűleg működhetnek. A jó méretgazdaságosság és tőkearányos megtérülés mellett a projekt jelentős előrelépést hoz azon a téren is, hogy első rangú infrastruktúrát építsünk ki a térségben. Az ABB-hez hasonló innovatív vállalatok segítségének köszönhetően Trondheim városának tömegközlekedése hamarosan egyáltalán nem használ fosszilis üzemanyagokat – nyilatkozta Per Olav Hopsø, a Trøndelag Megyei Tanács Közlekedési Bizottságának vezetője.

A telepítendő, egyenként 450 kW DC kimenő teljesítményű ABB HVC 450P típusú töltők három, maximum hat perc alatt képesek feltölteni a járművek akkumulátorát. Az OppCharge szabványra épülő töltők töltőoszlop segítségével csatlakoznak a buszra szerelt vezetősínekre. A töltőket a négy, egyenként 12 és 15 kilométer hosszú buszjárat végpontjain építik ki, de létesítenek néhány távoli töltési pontot is. A buszok akkumulátorának újratöltése a járatok végállomásán, várakozási időben történik majd. Az ABB tavaly szeptemberben, az Egyesült Királyságban már bemutatta ezt a technológiát. Akkor az ABB működés közben szemléltette az OppCharge interfészre épülő töltőjét, amely a trondheimi buszokkal azonos típusú Volvo gyártmányú, teljesen elektromos busz energiaellátását biztosította.

Ez a program is kiválóan példázza az ABB elkötelezettségét, hogy olyan szabványokon alapuló technológiai megoldásokat fejlesszen ki, amelyeknek köszönhetően a termékeinkkel nagy volumenű, több beszállító bevonásával megvalósuló projekteket lehet támogatni – mondta Tarak Mehta, az ABB Energetikai Termékek divíziójának vezetője.

A hálózatra kapcsolódó megoldásokat felsorakoztató ABB Ability portfólióhoz tartozó töltők segítségével az üzemeltetők távolról felügyelhetik és konfigurálhatják a töltőpontokat, illetve a berendezések proaktív karbantartásával maximális üzemidőt biztosíthatnak.