Gondolta volna, hogy ők is 100 évesek?

Márkák

Európában, a Mallorcán megrendezett Panasonic Convention eseményen kezdődött a 100 éves cég ünnepségsorozata, ahol több új terméket és üzletágat is bemutattak.

A Panasonic idén ünnepli 100. évfordulóját, ezért ez a lenyűgöző mérföldkő állt a Palma de Mallorcán megrendezett, új termékeket is bemutató Panasonic Convention 2018 középpontjában. A Panasonic több mint 2.000 vendéget hívott meg, hogy együtt ünnepeljék az elmúlt 100 év legjelentősebb Panasonic innovációit, amelyek a társadalom fontos kérdéseinek megoldásához járultak hozzá és javították a felhasználók életminőségét. Az eseményen Laurent Abadie, a Panasonic európai vezérigazgatója felvázolta a vállalat jövőképét és az „A Better Life, A Better World” („Egy jobb életért, egy jobb világért”) filozófia megvalósítását célzó terveket.

A rendezvényen bemutatott termékek és megoldások jól szemléltették a Panasonic kínálatának széles választékát és rendkívül erős innovatív jellegét. Az újdonságok közül is kiemelkednek a Panasonic első, HDR10+ dinamikus metaadat-technológiával rendelkező LED televíziói, a kiváló hangminőséget és hangvezérlést nyújtó hi-fi rendszerek, valamint a Lumix G digitális képalkotó portfolió legújabb tagjai. Ráadásul, az új szakállvágók és epilátorok tovább bővítik a népszerű szépségápolási termékek választékát. A konyhai kisgépek kategóriájában az új Slim-Line mikrohullámú sütők még nagyobb kapacitást kínálnak, a ropogós héjú kenyérsütők prototípusa pedig pékmester minőségű vekniket készít.

A Panasonic B2B üzletága is tovább erősödik, és idén a Panasonic Convention résztvevői is megszemlélhették a forradalmian új termékek széles palettáját, amelyben a hálózatba kapcsolt üzletviteli szolgáltatások és a légkondicionáló megoldások egyaránt megtalálhatók. Ezenfelül a Panasonic egy új kiskereskedelmi egységet is elindított, amely a piacvezető kiskereskedőknek nyújt csúcstechnológiás megoldásokat.

„A Panasonic a kezdetektől fogva igyekezett választ adni a társadalom kihívásaira, és olyan új technológiákat fejlesztett ki, amelyekkel az emberek jobban boldogulnak a világban. Mindig azt nézzük, mik a lehetőségek, és hogyan tudunk azokból még többet kihozni. Ez vezérelt minket már a kettősfoglalat megalkotásakor, amelyet 1920-ban kezdtünk el gyártani. Ezek a precíziós termékek használt izzók menetes részének újrafelhasználásával készültek. Manapság általános jelenség az újrahasznosítás, de mi már akkor is éreztük a társadalmi felelősségünket, és javítani akartunk a mindennapok életminőségén. Ez a szemlélet jelentős mértékben hozzájárult az elmúlt 100 évben a Panasonic innovációihoz” – tekintett vissza Laurent Abadie, a Panasonic európai vezérigazgatója.

Közelebb hozni a jövőt

A Panasonic Convention résztvevői betekintést nyerhettek a Panasonic múltjába és jövőjébe is. A vállalat elindítása óta óriásit változott a világ, de a Panasonic vezérelvei a mai napig változatlanok. A Panasonic mindig is arra törekedett, hogy egy jobb életet és egy jobb világot hozzon létre az egyéneknek és a társadalom egészének is. A filozófia egyik alapeleme az együttműködésekben való részvétel, amelyet jól példáznak azok a Panasonic által kötött partnerségek, amelyeken keresztül a világ számos pontján valósulnak meg a jövő előhírnökeinek számító okosváros projektek.

„Senki sem tudja előre, hogy melyik innovációból lesz valóság, de azt biztosan tudjuk, hogy nem csak követni akarjuk a fejlődést, hanem mi akarunk új lehetőségeket teremteni, hogy aktívan lépjünk előre a jövőbe” – fejtette ki Laurent Abadie.

A Panasonicot 1918-ban alapította Konosuke Matsushita. Ebben az évben mutatta be a Panasonic a továbbfejlesztett csatlakozódugóját. A következő újítás a kettősfoglalat volt, amivel egyetlen forrásból egyszerre lehetett árammal ellátni izzókat és készüléket is. Lehet, hogy apróságoknak tűnnek, de ezek a termékek kényelmesebbé tették a mindennapokat és új lehetőségeket kínáltak: például egy foglalattal lehetett villanyfénynél vasalni.

A Panasonic 100 évvel ezelőtti elindulása óta a vállalat számtalan alkalommal lehetett büszke az újdonságaira (https://www.panasonic.com/global/100th.html):

• 1927: A Panasonic bemutatja első háztartási készülékét, egy elektromos vasalót

• 1937: Az első modell bemutatása óta töretlen a Panasonic hajszárítóinak népszerűsége

• 1952: A Panasonic bemutatja első televízióját

• 1958: Megjelenik a Panasonic első szoba-légkondicionáló készüléke

• 1965: A Panasonic bemutatja első, Technics márkanéven gyártott termékét

• 1977: A Panasonic egy készülékben egyesíti a konvekciós és a mikrohullámú sütőt

• 1982: A Panasonic bemutatja az első fogyasztói videokamerát és hordozható magnetofont

• 2008: A Panasonic elindítja a Lumix G sorozatot, a világ első tükör nélküli fényképezőgépét, amely nagymértékű változást hoz a fényképészet világába

• 2018: A Panasonic az autós multimédia-rendszereknél is bevezeti a hangvezérlést

Az emberiség ötödik evolúciós korszaka

„A termékfejlesztésnél ugyanazt a szemléletet alkalmazzuk, amit alapítónk, Konosuke Matsushita is 100 évvel ezelőtt” – jelentette ki Laurent Abadie. „Mindig abból a szemszögből vizsgáljuk meg a dolgokat, hogy milyen irányba fejlődik a társadalom, és mi válhat a vásárlóink hasznára. Az ő elvárásaikra figyelünk, így a jövőben is ezeknek a változó igényeknek megfelelve tudunk alkalmazkodni és növekedni egy olyan korban, amikor a technológia egyre inkább életünk szerves részévé válik.”

A különleges esemény alkalmából Dr. Ayesha Khanna, az ADDO AI vezérigazgatója és elismert jövőkutató is csatlakozott az ünnepséghez, hogy beszédet mondjon a 100 éves évforduló rendezvényén. Dr. Khanna kifejtette, hogyan váltja jelenleg az információs kort a hibrid kor, amely a szociotechnikai kapcsolatok értelmében az emberiség ötödik jelentős korszakát jelöli. A hibrid kor jellemző jelenségei a rohamos tempóban egyesülő különböző technológiák, amelyek így életünk részeivé válnak, és így mi is egyre inkább integrálódunk a technológiával. Erre példa a robotika megjelenése a háztartásokban és az iparban, a technológia hatása a képességeinkre és a jövőben megjelenő új munkalehetőségekre, valamint azok a fizikai infrastruktúrák, amelyekkel jobban össze tudnak kapcsolódni a különböző technológiák a mindennapi életünkkel és integrálódnak azzal.

„Az ember-technológiai civilizáció új korába, a hibrid korba érkezünk, amely egy átmeneti korszak, melynek során átlépünk egy határt, amely a globális társadalom újfajta átrendezése felé vezet. Nagyon izgalmas dolog számunkra, hogy új módon gondolunk a technológiára, amely mindannyiunk számára igazságosan és egyenlően hozhat minőségbeli javulást az életünkbe” – jelentette ki Dr. Khanna.

Dr. Khanna az okosvárosok fejlődéséről részletesen is értekezett, mint a trendről szóló koncepció egyik sarkalatos bizonyítéka, és egy olyan téma, amely szorosan kapcsolódik a Panasonichoz is, hiszen a vállalat számos okosváros projektben vesz részt a világ különböző pontjain.

Az úttörő projektek egyik ékes példája a Fujisawa okosváros projekt. A projekt célja, hogy a város lakói okos, összekapcsolt és fenntartható módon éljenek lakhelyükön. Tsunashima városában is zajlik egy okostelepülés projekt, amelyet a Panasonic vezet. Tsunashimában a vállalkozások és az önkormányzat fogtak össze, hogy együtt hozzanak létre egy új, fenntartható települést, amelyben például hidrogén üzemanyag-állomást, új típusú bevásárlóközpontot, és egy nagy nemzetközi okostelefon- és tábalgépgyártó vállalat részére új fejlesztési létesítményeket építenek. Az új település várhatóan idén, a Panasonic százéves évfordulójának évében készül el. A projekt részeként a Panasonic nagy hangsúlyt fektet a biztonság növelésére, valamint az energia- és vízfogyasztás csökkentésére.

Termékinnovációt ösztönző fejlesztési területek

A jövőt tekintve a Panasonic két, jól azonosítható területet lát, amely jelentős fejlődés, és alapokat megrengető változás elé néz. Először is életünk minden területére kiterjed a villamosítás: otthonunkra, munkahelyünkre, a gyárakra, a járművekre, és teljes társadalmak villamosítása is megvalósul, ahogyan az a Panasonic pár úttörő okosváros projektjében, Fujisawaban és Tsunashimában már látható is.

Másodsorban a Panasonic szerint a mobilitás rohamos fejlődése is egy olyan terület, amely felgyorsítja a jövő társadalmáról és a hibrid valóságról alkotott jövőkép elérését.

„Az elkövetkező 10 évben több újítás lesz a mobilitásban, mint az elmúlt 100 évben összesen” – vetítette előre Laurent Abadie. A villamosítás, a hálózatba csatlakozás és az automatizálás hajtja majd előre ezt a nagyívű forradalmat.

„Együtt élünk a változással, és továbbra is elkötelezettek maradunk a legkiválóbb színvonalú szaktudás, teljesítmény és stílus, valamint a legfontosabb vállalásunk iránt, amelynek megfelelően egy jobb életért és egy jobb világért dolgozunk.”

Panasonic: történelmi innovációk, az innovációk történelme

A Panasonic 100 évvel ezelőtti elindulása óta a vállalat számtalan alkalommal lehetett büszke az újdonságaira:

• 1918: Matsushita Electric Housewares Manufacturing Works néven megalapul a Panasonic

• 1918: Bemutatják a csatlakozódugót és a kettős villamos foglalatot

• 1923: Bemutatják a puskagolyó alakú, elemes kerékpárlámpát

• 1927: Bemutatják a négyzetes kerékpárlámpát

• 1929: Lefektetik a vállalat vezetői célkitűzését és a vállalat alapértékeit

• 1931: Elindul a saját gyártású szárazelemek gyártása

• 1931: Bemutatják a háromcsöves rádiót

• 1932: Bejelentik a vállalat küldetését

• 1934: Megalapul az alkalmazotti képzési központ

• 1935: Megalapul a Matsushita Electric Trading Company

• 1937: Elindul a gépjárművek számára készített akkumulátorok gyártása

• 1951: Konosuke Matsushita először tesz látogatást az Egyesült Államokba

• 1952: Műszaki együttműködési megállapodás születik a Philips-szel

• 1952: Bemutatják a hordozható rádiót

• 1952: Bemutatják a fekete-fehér televíziót

• 1955: Hangszóró márkaként bevezetik a Panasonic márkát

• 1956: Modern gyárak épülnek Japánban

• 1957: Megerősödnek a japán értékesítési csatornák

• 1957: Bemutatják az első FM rádiót

• 1959: Megalapul az első értékesítő vállalat Észak-Amerikában

• 1960: Bemutatják a színes televíziót

• 1961: Megalapul az első délkelet-ázsiai gyártóvállalat

• 1962: A Time magazinban világszerte olvasható Konosuke Matsushita sikertörténete

• 1962: A Panasonic megalapítja első európai vállalatát

• 1963: Bemutatják a világ legtartósabb szárazelemét

• 1964: A Life magazinban világszerte olvasható Konosuke Matsushita sikertörténete

• 1964: Bemutatják az első „Asuka” sztereó konzolt

• 1965: Japánban először vezetik be az ötnapos munkahetet

• 1965: Megalapul az első afrikai gyártóvállalat

• 1966: Megalapul az első latin-amerikai gyártóvállalat

• 1968: Elindul a gyárépítés Japán gyéren lakott területein

• 1970: Bemutatják a közvetlen meghajtású lemezjátszót

• 1972: Megalapul az első indiai gyártóvállalat

• 1973: Megalapul az első közel-keleti gyártóvállalat

• 1974: Bemutatják az első kazettalejátszót

• 1975: Bemutatják a lineáris fázisú, háromutas, három hangszórós rendszert

• 1977: Bemutatják a VHS videokazetta-felvevőt

• 1979: Konosuke Matsushita Kínába látogat és fellendül az üzlet az országban

• 1979: Bemutatják a hatórás felvevőkapacitással rendelkező VHS-felvevőt

• 1981: A vállalati küldetés 50. évfordulója

• 1982: Megjelenik az első fogyasztói videokamera és hordozható magnetofon

• 1985: Népszerűsítő kampányban mutatkozik be a Japan Prize Foundation

• 1985: Bemutatják a „MACLORD MOVIE” videokamerát

• 1988: Egyesülés a Matsushita Electric Trading vállalattal, elindul a hivatalos nemzetközi olimpiai szponzori együttműködés

• 1988: Bemutatják az optikai képstabilizálót is tartalmazó videokamerát

• 1989: Meghal Konosuke Matsushita

• 1991: Lefektetik az alap környezetvédelem-kezelési irányelveket (Matsushita Environmental Charter)

• 1991: Bemutatják a HD televíziót

• 1994: A Panasonic kifejleszti a lítiumion-akkumulátort

• 1996: Bemutatják az első asztali DVD-lejátszót

• 2001: Bemutatják a digitális „LUMIX” fényképezőgépeket

• 2002: 100%-os tulajdonba kerül a csoport 5 vállalata

• 2002: Megszületik a Blu-Ray Disc szabvány

• 2003: Globálisan „Panasonic” márkanév alatt egyesül a vállalat

• 2003: Bemutatják a síkképernyős HD plazmatelevíziót

• 2004: Átfogó együttműködés indul a Matsushita Electric Works vállalattal

• 2007: Bejelentik az „Eco Ideas” szemléletet

• 2008: Bemutatják a digitális cserélhető objektíves tükör nélküli „LUMIX G” fényképezőgép-családot

• 2008: A Matsushita Electric Industrial Co., Ltd vállalat felveszi a “Panasonic Corporation” nevet, és a vállalati márka világszerte a „Panasonic” név alatt egyesül

• 2010: Partneri együttműködés indul a Tesla Motors vállalattal

• 2013: Új üzletági rendszert vezetnek be 4 csoporton belüli vállalattal

• 2013: Tovább fejlődnek a B2B üzletágak

• 2014: Elindul a Fujisawa Sustainable Smart Town SST projekt

• 2015: Malajziában megalapítják a Panasonic Appliance Asia Pacific Headquartert

• 2016: Új, globális Panasonic koncepció: egy jobb életért, egy jobb világért

• 2016: Bemutatják a prémium all-in-one „OTTAVA” hi-fi rendszert

• 2016: Bemutatják az UB9000 Ultra HD Blu-ray-lejátszót

• 2017: Bemutatják a 4K OLED televíziót

• 2017: Bemutatják a közvetlen meghajtású SL1200G lemezjátszót

• Bemutatják a GA10 hangvezérlésű hangszórót