A Mercedes-Benz nőknek dedikált kezdeményezése

Márkák

A She’s Mercedes legfontosabb célkitűzése, hogy inspirációt adjon, platformot biztosítson a vélemények megosztásának, és párbeszédet indítson olyan témákról, melyben érintettek a nők.

Korábban a vállalat Magyarországon közel 10 éven keresztül a Lady Day vezetéstechnikai tréninggel szólította meg a hölgyeket. Idén a magyar importőr az elsők között csatlakozott a She’s Mercedes elnevezésű, kifejezetten nők számára létrehozott globális kezdeményezéshez.

A magyarországi indításra a nemzetközi nőnapon került sor, mely a tiszteletről, értékelésről, megbecsülésről szól. Egy szűk körű esemény keretében Dr. Törőcsik Mária trendkutató, a nőket meghatározó vásárlói magatartási mintákat és vásárlási-döntési mechanizmusok trendjeit mutatta be. Felhívta a figyelmet a – hazánkban talán nem egyértelműen érzékelhető – „a nők hatalma” megatrandre; arra, hogy a vásárlási döntések egyre nagyobb hányadát hozzák meg a nők, és ez számos piaci hatással is jár, például a bio életmód vagy az egészségtudatosság előretörésére. Véleménye szerint a márkatulajdonosok még nem veszik figyelembe kellő mértékben a nők igényeit, mint a kapcsolatok ápolása vagy épp a részletekre való odafigyelés. Arra is felhívta a figyelmet, hogy a félelem ,a kockázatcsökkentés egyre fontosabb a fogyasztói döntéshozatalban, és a hölgyek esetében gyakran az első gyermek születésekor kerül előtérbe.

Ezt megerősítette Dr. Almási Kitti pszichológus is: az anyasággal a korábban megteremtett létbiztonság anyagi és érzelmi oldalról is kockázatokkal szembesül, a szorongást pedig sokan a látható, anyagi dolgokkal próbálják oldani. Természetesen nem cél, hogy a labilissá vált önértékelést tárgyak birtoklásával kezeljük, de az egyes márkáknak ez az aspektusa sem hagyható figyelmen kívül. A másik oldalt vizsgálva, a férfi gondoskodásának is jó kifejezője lehet, ha például olyan autót választ, amelyben biztonságban tudja a családját.

Sztipichné Kozári Edina, a Mercedes-Benz Hungária Kft. marketing és PR vezetője is megerősítette, hogy egyre több női vásárlóval találkoznak, akik jellemzően határozott személyiségek, ugyanakkor még viszonylag keveset tudnak a nők vásárlási döntéseinek folyamatáról. Ezért következő lépésként a Mercedes-Benz Hungária Kft. idén tavasszal nagyszabású felmérést indít, melynek célja, hogy női autóvezetési típusokat vizsgáljon, illetve a női autóválasztási szokásokról adjon eddig nem ismert adatokat. Többek között azt is megtudhatjuk, hogy autóválasztásnál a nők milyen paraméterek alapján döntenek, hogyan viselkednek különböző forgalmi szituációkban.

A márka sikereiben már a kezdetekkor szerepet játszottak a nők, Bertha Benz ugyanis nem csak a Mercedes-Benz egyik alapítójának, Karl Benznek a felesége és gyermekeinek anyja volt, de egyben férje múzsája és üzlettársa is. Mérnöki beállítottságának köszönhetően tevékenyen részt vett az első modellek fejlesztésében, és végletekig maximalista férjével ellentétben azt vallotta, hogy csak az utakon, gyakorlati tesztelés során lehet az automobilt tökéletesíteni. Épp ezért 1888-ban, egy hajnalon Bertha – Karl tudomása nélkül – gyermekeivel „elkötötte” a háromkerekű, petróleummal működő prototípust, és útnak indult, hogy felkeresse a 104 kilométerre, Pforzheimben élő édesanyját. Egy ilyen táv legyőzése személyautóval akkoriban lehetetlennek tűnt – így Bertha Benz lett az első, aki nagyobb utat tett meg személygépkocsival, és új fejezetet nyitott az iparág és egyúttal a Mercedes-Benz sikertörténetében.

Egy másik szál is szervesen fűzi a Mercedes-Benz márkát a szebbik nemhez: az elnevezése. Kevesen tudják, hogy a név fele részben Mercedes Jellinek emlékét őrzi, akinek üzletember édesapja 1900-ban állapodott meg Daimler autóinak árusításáról, és azt kérte, hogy az új, nagy teljesítményű típust lánya után nevezzék el.

„A She’s Mercedes Bertha Benzhez hasonlóan a bátor nők ötleteiről és azok megvalósításáról szól. Szeretnénk lehetőséget teremteni egy olyan platformnak, mely ösztönöz, és új szemszögből világítja meg az élet nők szempontjából fontos területeit. A She’s Mercedes azért jött létre, hogy összekösse és inspirálja a nőket annak érdekében, hogy a legjobbat hozhassák ki önmagukból” – nyilatkozta Sztipichné Kozári Edina.

(Fotó: MB USA Facebook, Sophie Elgort Studio)

SOCIAL MEDIA