Megjelent az első magyar David Ogilvy e-book

Inspiráció

Először olvashatjuk magyar nyelven David Ogilvy még ma is érvényes gondolatait és néhány kiemelkedő, legendás kampányát elektronikus könyv formájában.

Csörghe Ádám „A Nagy Ötlet – 21 Marketing Mantra, a XXI. sz. Marketingesének, David Ogilvytől” című könyvének alapjául két Ogilvyvel készült filmfelvétel szolgált; az 1977-es „Beszélgetés a reklámról David Ogilvyvel”, és az 1981-es „A touffou-i panoráma”, melyet a reklámszakember szakmai végrendeletének is tekintett. Az interjúkra épülő kiadvány részletesen bemutatja Ogilvy erős márkafókuszú, márkaépítő gondolkodásmódját, amely még ma is jellemzi az általa közel 70 éve alapított Ogilvy & Matherreklámügynökséget. A könyv tartalmát szakmailag az O&M budapesti irodájának vezetője, Sályi Réka lektorálta.

Csörghe Ádám örökérvényű Ogilvy-idézetek mentén rendszerezi a reklámszakember marketingkommunikációs elveit és nagy ötleteit, melyeket David a szakma lényegének tekintett, olyan témákat érintve, mint a kreativitás fogalma, a piackutatás fontossága, a pozicionálás művészete, a márkaimázs építése, a sikeres meggyőzés titka vagy a hatékony reklámszövegírás alapelvei. Mindezeket, és a nagy ötletek megszületését elősegítő 10 aranyszabályt Ogilvy híres kampányain keresztül ismerhetjük meg, melyekkel megalapozta a márkák nem ritkán több évtizedes sikerét. Olvashatunk többek között a Guinnessútmutató az osztrigákhoz reklámjáról, a Hathaway ingek szemkendős alakjáról, illetve a reklámszövegírás egyik leghíresebb fősorának születéséről, amely a Rolls-Royce számára készült.

„David Ogilvyt méltán tekintik a Reklámszakma Atyjának! Nagy örömömre szolgál, hogy gondolatait most egy olvasmányos, egyúttal praktikusan tömör formában, egyfajta „Ogilvy egypercesek” csokrával tárhatom a kollégák és érdeklődők elé, bízva abban, hogy a könyv őket is inspirálja majd a „nagy ötletekre” alapozott kampányok létrehozásában” – mondta el a szerző, Csörghe Ádám, a Sanatmetal Kft. marketing munkatársa.

Az Énkiadom.hu gondozásában megjelent elektronikus könyv, melynek keményfedeles kiadását is tervezik, jelenleg a Bookline, a Libri, a Líra és az eKönyv online áruházában érhető el.