Balmaination: couture és popkultúra, elérhető áron

Márkák

Energikus, csillogó, részletgazdag kollekcióval és ehhez illeszkedő külsőségekkel jelentkezett a Balmain és a H&M együttműködése.

A svéd H&M fast fashion lánc 2004 óta évről évre kiad egy limitált kollekciót, melyet egy világhírű, alapvetően sokkal magasabb (ár)kategóriában mozgó márkával vagy tervezővel együtt készítenek – és az üzletek előtt a nyitásra várakozó rajongók ezeket a darabokat jellemzően percek alatt el is kapkodják. (A kollaborátorok listáján többek között olyan nevek szerepelnek, mint Karl LagerfeldRoberto Cavalli, a Versace, a Comme des Garçons vagy Alexander Wang.)

Idén ősszel a párizsi Balmain divatház a „vendég”, melyet 1945 őszén alapított Pierre Balmain, és merész színeivel, gazdag hímzéseivel, nagyvonalú anyaghasználatával a háborús ínség után újra a luxust és a felszabadultságot kereső hölgyek kedvencévé vált. Az alapító halála után a mindenkori vezető tervezők is hűek maradtak a „Jolie Madame” alapeszméhez. A márka jelenlegi kreatív igazgatója, Olivier Rousteing szavai szerint „a saját generációját szeretné megszólítani”. Ennek eredményeképp – bár a patinás márka couture-ben gyökerező alapértékeit nem tévesztette szem elől –, az utcai viselet-vonal beemelésével igazi globális popkulturális tényezővé tette a márkát.

A kollekcióhoz készült videó, Kendall Jennerrel

Ezt igazolta vissza a közös kollekció New York-i élő bemutatója is, amelyen a vendégek között feltűnt Diane KrugerRosie Huntington-Whiteley és Alexa Chung is, az eseményt pedig a Backstreet Boys kilencvenes éveket idéző meglepetés-fellépése zárta. A márka alapelvei értelmében csupán egyetlen élőszereplős bemutatót tart kollekciónként, a mostani eseményt viszont minden rajongó követhette a Periscope streaming alkalmazás segítségével.

Különleges anyagok és felületek

A kilencvenes évek hangulat nem véletlen: a kollekció Gresham Palotában tartott hazai bemutatóján láthattuk, hogy számos darab szabása, anyaghasználati megoldásai az évtizedet idézik.

Egy kis kilencvenes évek

Emellett – igazat adva Ann-Sofie Johansson kreatív tanácsadó szavainak, aki az energiát, pozitivitást és csillogást emelte ki – rengeteg fényes, flitteres vagy buján textúrázott felület, hímzett bársony, nemes bőr és (mű)szőrme köszön vissza a kollekcióban, nem beszélve a különböző gyöngyökkel részben vagy akár teljesen beborított, ikonikus csúcsdarabokról, amelyek kidolgozottsága az haute couture világát – súlyuk pedig a testpáncélokat – idézi.

 

Ez mind-mind gyöngy

Néhány visszafogottabb, de így is fényűző hangulatú alapdarab – például fekete-fehér blúzok – mellett egy férfi minikollekció is része a gyűjteménynek, amelyet a motoros és katonás vonalak dominálnak. A ruhák és a hozzájuk illő cipők mellett kézitáskák, hátizsák, ékszerek, napszemüveg és saját illat egészítik ki az együttműködést.

A kiegészítők közül

A H&M megadta a lehetőséget Olivier Rousteing számára, hogy még szélesebb közönséghez juthasson el. A Balmain x H&M kollekció november 5-étől érhető el világszerte 250 üzletben, nálunk a Vörösmarty téri üzletben és 10 órától online.

(Leadkép: Olivier Rousteing és Kendall Jenner a kollekció bemutató rendezvényén 2015. október 20-án New Yorkban – Matteo Prandoni/BFA.com For H&M)

SOCIAL MEDIA