Digitális felzárkóztatás és példamutatás

Márkák

A Magyar Telekom fenntarthatóságban világszinten harmadik helyen áll az Oekom Research jelentésében.

„Amellett, hogy vállalatunk egyre több zöldenergiát használ, igyekszünk ügyfeleink hétköznapjaihoz is közelebb vinni a fenntarthatósághoz kapcsolódó kezdeményezéseinket. Inkább e-számlát küldünk nekik, hogy kevesebb papír fogyjon, illetve megalkottuk a hello holnap! mobilalkalmazást, amely applikáció létrehozásával összekapcsoltuk a digitalizációt, a társadalmi felelősségvállalást és az adományozást. Büszkék vagyunk rá, hogy a Telekom telephelyei között évek óta működő TeleBike-nál megvalósult kerékpárkölcsönző megoldást választotta a BKK, amikor a BuBi tender győztesének a T-Systems Magyarországot választotta”- mondta Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója, a cég fenntarthatósági jelentésének megjelenése kapcsán.

A fenntarthatósági tevékenység további eredménye, hogy tavaly szeptemberben a Magyar Telekom elnyerte az eddigi legmagasabb rangú nemzetközi elismerést. A világ 108 telekommunikációs vállalatának fenntarthatósági szempontok szerinti működése alapján a nemzetközi rangsorban a Magyar Telekom – az anyavállalat Deutsche Telekom és a BT Group nyomában – a kitüntető harmadik helyen szerepelt az Oekom Researchjelentésében.

A Telekom munkatársai számára kialakított vállalati önkéntes program két zászlóshajója a digitális felzárkóztatást célzó Digitális Híd és a biztonságos mobil- és internethasználatot népszerűsítő Telekom Okosdigitális programja (egykori nevén Mobilsuli). Ezekben és a vállalat egyes szervezetei által kezdeményezett önkéntes tevékenységek során tavaly 961 telekomos 8518 munkaórában vett részt, ami közel 40 millió forint elvi hozzájárulásnak felel meg. A Telekom Okosdigitális programja, partnerségben a Digitális Tudás Akadémiával és a vállalat önkénteseinek részvételével, a biztonságos és tudatos nethasználatra tanítja a gyerekeket. A napokban sor került az 60 ezredik diák oktatására, a program pedig megnyitja kapuit a pedagógusok és szülők részére is.

A Telekom által létrehozott DELFIN Díj hagyományos odaítélésével a fenntarthatóság gondolatának népszerűsítését kívánja elősegíteni a magyarországi vállalatok körében, ez irányú tevékenységük elismerésével. A szakmai zsűri a nyertes vállalatoknál megvalósított, példamutató fenntarthatósági megoldásokat és teljesítményeket jutalmazta – így az első hazai „zöld” taxiflottát, a mobilhálózati újrahasznosítási programot, a megváltozott munkaképességűek álláshoz jutásának segítését, valamint a fogyatékkal élők és halmozottan hátrányos helyzetűek részére szervezett sporteseményeket.

A Telekom nemcsak beszállítói körében, de a széles nyilvánosság előtt, a médiában is fontosnak tartja a fenntarthatóság gondolatainak terjesztését. A Fenntarthatósági Média Klubbal közösen 2014-ben is meghirdette a hello holnap! Sajtódíjhoz kapcsolódó pályázatát, amelynek eredményhirdetése az idei Fenntarthatósági Napon várható.

A hamarosan, szeptemberben újra megrendezésre kerülő Fenntarthatósági Nap célja az edukáció, a fenntartható fejlődés terén született új ötletek és megoldások bemutatása, amelyek segítséget nyújthatnak a tudatos életvitel kialakításában mind a jelen, mind pedig a jövő generációinak. A rendezvényen évről évre egyre többen vesznek részt, 2014-ben mintegy 50 kiállítóval és 5000 résztvevővel zajlott le a nap.

A 2014-es fenntarthatósági jelentés már az új, negyedik generációs GRI G4 irányelvek szerint készült a „Teljeskörű” (Comprehensive) alkalmazási szintnek megfelelően, és minden eddiginél több információ felhasználásával mutatja be a vállalatcsoport fenntarthatósági teljesítményét. A GRI kritériumoknak való megfelelés független vizsgálatát és tanúsítását a PricewaterhouseCoopers végezte az ISAE 3000 nemzetközi standard alapján.

A 2014-es Fenntarthatósági jelentés itt érhető el.

SOCIAL MEDIA