Tovább karcsúsodik a Procter-portfólió

Márkák

A márkáknak csupán 40 százalékát tartanák meg és azon belül is csak a kulcspiacokra összpontosítanának.

Procter & Gamble a napokban jelezte, hogy üzemi eredménye – elsősorban a devizaárfolyamok kedvezőtlen változása miatt – elmarad majd a várakozásoktól. Ennek hatására még intenzívebben folytatják a megkezdett takarékossági programokat és a vállalat stratégiai átalakítását.

Jon Moeller pénzügyi igazgató ezúttal már a márkák 60 százalékának kiszervezését helyezte kilátásba (tavaly még „csak” a felükről volt szó), viszont a megmaradó portfólió felelős a jelenlegi értékesítés 85, és az adózás előtti eredmény 95 százalékáért.

A megőrizni kívánt 65 márka a vállalat számára vonzó tíz kategóriában kiemelkedő méretét és jövőbeli piaci lehetőségeit tekintve is. Ezen belül minden egyes kategóriában a legígéretesebb öt ország kapna kiemelt figyelmet.

A növekedés kulcsát a prémiummárkákban látják, ezek biztosíthatják a fogyasztók megnyeréséhez szükséges innováció alapját is. A P&G életében kiemelt szerepet kapnak az ún. milliárd dolláros (értékesítési volumenű) márkák, amelyek az elmúlt öt év során egy százalékponttal magasabb növekedési ütemet produkáltak, mint a félmilliárd dolláros márkák, a kisebbeket pedig több százalékponttal előzték meg. Közéjük tartozik a cég zászlóshajója, a Pampers, a Tide/Ariel, a Lenor/Downy, az Always, valamint a GilletteFusionVenus szőrtelenítő család.

Összesen mintegy 100 márkától válna meg a cég, melyek közül 40 esetében már le is zárult a folyamat, így például kiléptek a fehérítők, az állateledel piacáról, eladták a Duracellt, a DDF és Naxzema bőrápoló márkákat, a Vicks VapoStreamet, illetve a Camay és Zestrúdszappanokat is.

(Forrás: Seeking Alpha, fotó: Business Wire)

SOCIAL MEDIA