Az angolszászok támadják a kontinentális márkákat

Márkák

A kínai fogyasztók körében egyre népszerűbbek az angol és amerikai luxuscikkek.

Míg korábban egyértelműen az öreg kontinens hagyományos luxusiparral rendelkező államainak termékei – így az olasz vagy a francia luxuscikkek – számítottak a kínai gazdagok kedvenceinek, manapság egyre több angolszász márka is dobogós helyet ér el köreikben. A Hurun Report szerint a Tiffany már a harmadik legkedveltebb ékszermárka – a Bulgari és a Cartier mögött -, a Burberry a női divatban lett bronzérmes a Chanel és a Diornyomában, míg a Dunhill a második legkedveltebb férfi kiegészítő a Giorgio Armanit követve. Az ajándékozási célból leginkább preferált márka címét pedig az Apple kapta.

Rupert Hoogewerf, a Hurun Report elnöke szerint a változás oka az egyes márkák digitális marketing terén tett erőfeszítései – mint a Tiffany eljegyzésigyűrű-kereső mobilalkalmazása vagy a Burberry Alibabán nyitott áruháza – mellett a kínaiak utazási szokásainak változásában keresendő: az Egyesült Királyság immár bekerült a tíz legkedveltebb úti cél közé, míg az oktatási céllal utazók körében listavezető. Tekintettel arra, hogy a luxusvásárlások 70 százalékát külföldön bonyolítják a kínaiak, Hoogewerf szerint a márkák reklámtevékenységének már magát az úti cél megválasztását is orientálnia kellene.

(Forrás: Jing Daily via WARCHurun Report, fotó: a Burberry sanghaji zászlóshajó-üzletének megnyitója)