Okosabb marketinget szeretne a Kraft

Márkák

A marketing továbbra is fontos marad, de a márkák csak növekedésük arányában kapnak több forrást, és azt az eddigieknél eredményesebben kell elkölteniük. Távozik a CMO is.

John Cahill, a csomagolt élelmiszerek üzletág CEO-ja a negyedik negyedévre kiadott eredményfigyelmeztetés kapcsán hívta fel arra a figyelmet, hogy számos márkájuk – például a Philadelphia krémsajt, a Planters vagy az Oscar Mayer – alulteljesít a lehetőségeihez képest, és ennek fő oka, hogy a fogyasztói kutatás és insight területe nem fejlődött az elvárásoknak megfelelően. A növekedéshez a termékminőség, a releváns innováció és a márkaépítés együttese vezet, melynek kulcsa a fogyasztók és a digitális eszközök jobb megértése. Ez biztosíthatja, hogy a fragmentált médiakörnyezetben is megragadhassák a vásárlók figyelmét.

A vezető kiemelte, hogy a marketing továbbra is fontos szerepet tölt be a vállalat életében, de okosabb beruházásokra van szükség, a márkák pedig csak növekedésük és a biztosított megtérülés arányában juthatnak többletforrásokhoz. A vállalat közleménye szerint az erősebb fókusz és a márkák fiatalítása is elvárás a marketingfunkció felé.

A változásokat aláhúzza, hogy a vállalattól távozott Teri List-Stoll pénzügyi igazgató, Deanie Elsner marketingigazgató, valamint a kutatás-fejlesztési és a minőségért és innovációért felelős elnökhelyettes, Chuck Davis is. A marketingigazgatói posztot ideiglenesen Jane Hilkdivízióvezető tölti be (a képen), aki már a legtöbb termékkategórián dolgozott marketingesként, és több sikeres reklámkampány fűződik a nevéhez.

(Forrás: Seeking Alpha/WARC, Kraft Foods)

SOCIAL MEDIA