A 2. Magyar Marketing Fesztiválon a praktikus tippek mellett a nyitottságra és együttműködésre buzdítottak az előadók.
Telt ház előtt zajlott a kis- és középvállalati marketingeseknek szóló Magyar Marketing Fesztivál immáron második felvonása. A stratégiai gondolkodás és tervezés szerepének kihangsúlyozása mellett a valódi, emberi kapcsolatok, az együttműködés felértékelődése volt talán a leghangsúlyosabb hívószó. Számos előadó kifejezetten úgy beszélt erről, mint a magyar (családi) vállalkozások multikkal szembeni kitörési pontjairól. Visszatérő elem volt továbbá, hogy minden területen – elsősorban a technológiákban – sok a változás, a folyamatok egyre bonyolultabbakká válnak, ezért érdemes szakértőt igénybe venni, ha nem is a mindennapokban, de legalább a stratégiaalkotás során.
A „kötelező” tippek, trükkök közül a legjobban az alábbiak ragadtak meg:
- folyamatos akciózás helyett érdemes lehet lefelé bővíteni a választékunkat, új márkákkal vagy ajánlatokkal
- a vállalati hírnév is megkülönböztető jegy lehet a hasonlóan jó termékeket gyártó versenytársak között
- a címsorokban használt számok kiugranak, megragadják a figyelmet
- ne ömlesszük az információt, hanem több szinten strukturáljuk és a lényeget emeljük ki
- a videó egyelőre a Facebookon is alig használt megoldás, de a Google-ben is jobb találatokat eredményezhet
- a Facebook-csoportok jelentik a „legolcsóbb vásárlói klubot”, és hatékonyabbak lehetnek, mint az amúgy is visszaeső organikus elérés vagy a fizetett hirdetés
- a kiemelő bővítmények, belső link bővítmények és a hívásbővítmény látványosabbá teszi a keresőmegjelenésünket, és az átkattintási arányt is növeli
- az idei első negyedévben a Google-ben át kell állni a hagyományosról a Universal Analytics-re, ez viszont akár offline adatokkal (pl. hűségkártya, telefonos megkeresés, időjárás) való összekötést is lehetővé tesz majd
És néhány fontos szám:
- a Google-ben a felhasználók 10 százaléka választ a fizetett hirdetések közül
- egy YouTube-megtekintés 6-14 forintba kerül, a tényleges végignézési arány 10% körüli (csak ezek után fizet a hirdető)