A Tesla a legizgalmasabb

Márkák

Az Added Value negyedik éve készíti el a kulturálisan leginspirálóbb, leginkább vibráló márkák listáját. Idén a Tesla Motors megelőzte a Google-t.

A marketingstratégiai tanácsadó cég 7500 amerikai fogyasztó megkérdezésével, egy 14 szektort lefedő, 70 márkát felsoroló listából választja ki azokat, amelyek a leginkább Látnokiak, Inspirálóak, Merészek és Izgalmasak (VIBE: Visionary, Inspiring, Bold, Exciting).

Az idei listán több jelentős változás is történt. A Google elvesztette vezető pozícióját, míg a harmadik helyezett Amazon pontszáma 10 százalékkal emelkedett az olyan újítások hatására, mint a drónok vagy a mobiltelefon-forgalmazás. A négy évvel ezelőtti első helyezett Apple jelenleg a negyedik, de „olyan erőt képvisel, amellyel továbbra is számolni kell”.

Az ötödik és hatodik helyen a Samsung és a Microsoft áll, a hetedik pedig az Etsy online piactér. Utóbbi nagy versenytársa, az eBay a top tízbe sem került be. A jelentés szerint az Etsy „valóságosabb, személyesebb és mókásabb”.

A toplista utolsó helyeit a Nike, a Ford és a Coca-Cola foglalja el. A Ford esetében a közösségi média terén betöltött vezető szerepben látnak további potenciált a kutatók.

Maggie Taylor, az Added Value North America ügyvezetője szerint a Tesla, a Google és az Amazon hármasa élesen különválik a mezőnytől abban, hogy márkaélmény, személyre szabott kapcsolattartás és értelmes interaktivitás terén mit kínálnak, illetve mennyire állnak élére ezeknek a kulturális változásoknak.

(Forrás: WARC)