A fogyasztók megismerése és a hirdetések láthatósága a kulcs a digitális befektetésekhez

Piac

A digitális hirdetésekhez a vásárlói viselkedésen túl speciális mutatószámokat is rendelnének a márkák. Fontos számukra a tévés keresztnézettség is.

Az IAB Europe méréssel és mutatószámokkal foglalkozó tanulmányából kiderül, hogy a hirdetők elsősorban a fogyasztók életstílusát (attitűdjeit és viselkedését), médiafogyasztási szokásait (beleértve a multitaskingot és az online viselkedést), valamint a vásárlási döntési folyamatban elfoglalt helyét szeretnék megismerni annak érdekében, hogy a megfelelő üzenetet a legjobb időben juttathassák el számukra.

A hirdetések sikeressége érdekében a hirdetők 84 százaléka kiemelten fontosnak tartja a reklámok láthatóságát (figyelmeztető jel, hogy ez az ügynökségek 79, viszont a kiadók csupán 65 százaléka számára prioritás), a felületen eltöltött időt, valamint a márka szempontjából „biztonságos” környezetet is.
A médiatervezéshez a hirdetők szeretnének több médiatípussal integrált online nézettségi adatokat is látni. Ebben a tekintetben a televíziós nézettséggel összevont adatok kiemelten fontosak.

A márkák számár a közösen elfogadott kulcsmutatószámok is fontosak: a hagyományos KPI-okon (márkaismertség, reklámfelidézés, vásárlási szándék) felül olyan speciális mutatók is, mint az ajánlás valószínűsége vagy a követők/rajongók száma.

Az IAB Europe vonatkozó tanulmánya a cikk alatt letölthető.

IAB Europe Metrics and KPIs Bulletin, October 2014

SOCIAL MEDIA