B2B márkastratégia, újraértékelve

Márkák

Egy márka életben tartása folyamatos odafigyelést és karbantartást igényel. Időről időre ez akár újrapozicionálást vagy a márka megújítását is jelentheti.

A fogyasztói szokások változnak, a technológiák fejlődnek, a verseny éleződik, és ezek mind szükségessé tehetik a márkastratégia újragondolását, figyelmeztet a MarketingProfs írása.

Három körülmény különösen indokolttá teszi a márka pozíciójának átértékelését:

1. Amikor nyilvánvaló, hogy a vállalat jelentős változás előtt áll.

Legyen szó egyesülésről, felvásárlásról, egy új piac meghódításáról vagy új vezetésről, a nagyobb változások jellemzősen megváltoztatják egy vállalat jövőképét és céljait. Márpedig, ha a vállalati stratégia változik, akkor a márkastratégiát is hozzá kell igazítani.

2. Amikor nem egyértelmű a márkakép, mert a márkastratégia régóta nem került átvilágításra.

Sokszor nehéz észrevenni, hogy a márkastratégia elavulttá vált. Ez azonban jelentős veszélyt hordoz magában, hiszen miközben a fogyasztói igények változnak, a piac átalakul, frissítés hiányában a márka relevanciáját veszti.

3. Amikor a cég gyorsan bővül, és a napi feladatok ellátása annyira felemészti az erőforrásokat, hogy a jövőképre már nem marad energia.

A B2B piacon a márkastratégiának különösen nagy jelentősége van, hiszen a vállalat és a márka egybeforr az ügyfelek és a munkatársak szemében. A B2B ügyfelek nem csak a termékre kíváncsiak, de az azt előállító cég értékeire is.

Minél korábban és minél gyakrabban kerül sor a márkastratégia átértékelésére, annál több idő és lehetőség adódik az esetlegesen szükségessé váló változtatások, korrekciók elvégzésére. A vállalati célok és a márkastratégia összehangolásával biztosítható, hogy a márka hosszú távon releváns maradjon, és valódi értéket képviseljen a cég számára.