A jó nyomtatott reklám kritériumai

Inspiráció

A Gunn Report 13 jól működő formátumot azonosított az elmúlt másfél évtized terméséből, információnyújtástól történetmesélésig.

A nyomtatott reklámok hatásosak. Ezt az álláspontot támogatja a Gunn Report is, mely legújabb, „The Power of Print” című tanulmányában a világ legtöbbször kitüntetett print, illetve kültéri kampányait elemzi, valamint 13 alapvető tematikus formátumot azonosít.

A Gunn Report archívuma segítségével összesen 1028 darab, 1999 és 2013 között díjazott munkát osztályozott. A 13 megkülönböztetett formátumot 140 nemzetközi példával illusztrálja és támasztja alá az elemzés, melynek nem titkolt célja az is, hogy az időhiánnyal küzdő ügynökségektől részben átvegye az újoncok szakmai oktatásának szerepét.

A 13 téma:

  1. Információ/tények
  2. Új gondolat/insight
  3. Termékdemonstráció
  4. Az igény, probléma bemutatása
  5. Az igény, probléma grafikuson eltúlzott bemutatása
  6. Összehasonlítás
  7. Történetmesélés
  8. A termékelőny grafikusan eltúlzott bemutatása
  9. A termékelőny visszatükrözése életstílus/attitűd/fogyasztói képekkel
  10. Médiumvezérelt ötlet
  11. A termék biztosította grafikai megoldás
  12. Kölcsönvett formátum, paródia
  13. Részvétel, bevonódás

A példák a Gunn Report oldalán láthatóak.

A hírt a Médianéző nemzetközi sajtófigyelő szolgáltatásának köszönhetjük.