Sponsoring-index: az Adidas maga mögé utasítja a Red Bullt

Márkák

Az autók, italok és ruházat esetében a leghatékonyabb a szponzori tevékenység. A vásárlókat nem zavarják a támogatások, bő negyedüket pedig vásárlásra is ösztönzik.

Rengeteg pénzt költött a futball-világbajnokság idején az Adidas. Egy friss tanulmány szerint azonban megérte: a herzogenaurachi vállalat ugyanis a tavalyi győztes Red Bullt megelőzve 2012 óta másodszorra is megszerezte magának az első helyet a 2014-es német sponsoring indexen. A megkérdezettek 67 százaléka szerint illett a márkához a szponzorálás – az összes márka esetében ez a szám átlagosan 51 százalék.

A sportcikk előállítón kívül a leghatékonyabb szponzoráló Németországban a Red Bull, a Coca-Cola, a Nike, a Volkswagen, a Mercedes, a Puma, az Audi, a Bitburger és a Sparkasse volt. A Bitburgernek először sikerült bekerülnie a top tízbe. A márkák és ügynökségek egyre professzionálisabbá válása a felmérés harmadik évében is megfigyelhető, a legtöbb vállalat ugyanis az előző évihez képest magasabb indexpontszámot ért el. A Serviceplan Sponsoring & Live és a Sky Media Networkmegbízásából elkészült index összeállításához a Facit Research kilencezer fogyasztót kérdezett meg hatvan márkáról és 675 szponzorált tárgyról.

Bár növekedést értek el a hírnévproblémával küzdő fogadóirodák (11 indexpontos növekedés) és a szállítási és logisztikai ágazat is (8,6 indexpontos növekedés), a top ágazatok továbbra is az autók (62,3 indexpont), az italok (65,5 indexpont) és a ruházat (70,4 indexpont). A vizsgált márkák médiamixében a szponzorálás jelentősége három százalékkal, húsz százalékra nőtt – ezzel idén is a legnagyobb emelkedést produkálta a vizsgált reklámformák körében. A legfontosabb szponzorálási forma a sportszponzorálás (52,1 százalék), csupán nagy lemaradással követi a listán a médiaszponzorálás (19 százalék), a művészet, kultúra és események támogatása (10 százalék), majd a közösségi- (7 százalék), öko- (5 százalék) és a képzésszponzorálás (6 százalék). A megkérdezettek 28 százaléka mondta azt, hogy egy vállalat szponzori tevékenysége arra ösztönözte, hogy még jobban utánanézzen a márkának, vagy az adott termékből vásároljon.

Általánosságban nagyon nyitott a lakosság a szponzortevékenységre: a megkérdezettek 90 százalékának meggyőződése, hogy szponzorálás nélkül sok esemény nem valósulna meg, 88 százalékuk támogatja, hogy a vállalatok érdeklődést mutatnak a szponzorálás iránt, 81 százalékuk szerint a szponzorálás a szórakoztatóipar fontos része, 80 százalékuk szerint a vállalatok a társadalomhoz való fontos hozzájárulást tanúsítanak ezen vállalásokkal, 78 százalékukat pedig nem zavarja a szponzor televíziós műsor előtti vagy utáni szerepeltetése.

A hírt a Médianéző nemzetközi sajtófigyelő szolgáltatásának köszönhetjük.