A fordulat éve a Szigeten

Márkák

Az arculatmegújítás és az új időpont hatására megfordult a csökkenő látogatószám trendje, és új nézőcsúcsot produkált a fesztivál.

Öt éve tartó, szinte folyamatos látogatószám csökkenés után nagy fordulatot vett a Sziget utáni érdeklődés. Utoljára 2009-ben volt olyan nap, hogy a Sziget kapujára kitették a „megtelt” táblát és ebben az évben volt a legnagyobb az összlátogatószám is, akkor 390 ezer. Az évek során ez a szám majd’ 30 ezerrel csökkent.

„Sokat kínlódtunk az elmúlt években a nemzetközi zenei program kialakításával, mindeközben viszont elindítottunk egy arculat megújulási és szolgáltatásfejlesztési folyamatot is” – meséli Gerendai Károly főszervező, aki elmondta, hogy az idei fordulat szerinte annak köszönhető, hogy egyrészt eltolták a Sziget időpontját egy héttel, így nem ütközik más kontinensek fesztiváljaival, ami könnyítette a sztárok szerződtetését, másrészt a fejlesztések mostanra értek be. Mindezek eredményeként eddigi történetének legtöbb látogatóját számlálta idén a Sziget: 415 ezren voltak kíváncsiak a Fesztiválköztársaságra. Nemcsak a bérletek fogytak el előre, de napi látogatócsúcsot is hozott az idei fesztivál: csütörtökön 85 ezres teltház volt.



Hangulatvideó a teltházas csütörtöki napról, Sziget-esküvővel

(Fotó: Mohai Balázs, Sziget.hu)