Bemutatták a hazai elektromos buszt, a MODULO-t

Márkák

Egy innováció akkor sikeres, ha üzletileg is értelmezhető termékké válik. Az evopro csoport új buszcsaládja iránt már mutatkozik kereslet.

A MODULO buszcsalád első tagja, a Medio Electric, az utóbbi évek egyik leginnovatívabb magyar fejlesztése a járműiparban. Elektromos hajtással, null-emisszióval és mintegy 57%-os magyar értékhányaddal rendelkezik. Ultrakönnyű, kompozit szerkezetű: gyűrűszerű, standard modulokból épül fel, melyekkel a jármű hossza és befogadóképessége szabályozható.

Mészáros Csaba, az evopro csoport elnök-tulajdonosa kiváló lehetőségeket lát a zéró emissziós közlekedés fejlesztésében és – az evoBank Zrt. révén – az innovációs projektek finanszírozásában. „Fontos, hogy a mérnöki tudáson felül az üzleti és állami környezet is innovatív legyen. Ezt a MODULO példája jól szemlélteti, ugyanis az ”E-BUS Ready” buszcsalád hagyományos vagy hibrid hajtással is üzembe állítható. Amikor lehetőség nyílik tisztán elektromos járművek üzemeltetésre, kevés költségráfordítással lehet őket átállítani” – hangsúlyozta az elnök-tulajdonos.

A konstrukció kapcsán a tervezőcsoport vezetője kiemelte, hogy a busz szerethetősége fontos szempont volt a fejlesztésnél: az utasok számára a tágas terek, alacsony padló, széles ajtók lehetnek vonzóak, míg az üzemeltetők felé az alacsonyabb költségek és a kevesebb kötelező karbantartás a kulcs.

A jármű beltere

A Műszaki Egyetem Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karának dékánja, Dr. Varga István az innováció témájában elmondta: „Kifejezetten fontos, hogy az ipari szereplők új és érdekes feladatokkal keressék meg az oktatási intézményeket és együttműködés jöjjön létre a kutatás-fejlesztési projektek során, hogy az elméleti tudás és piaci igények közös nevezőjeként piacképes innovációk születhessenek.” Ennek megerősítéseként Wahl István, a MABI-BUS Kft. ügyvezetője elárulta, hogy az innovációs projekt eredményeként megszülető MODULO buszcsalád keleti piacra történő termeléséről már előrehaladott tárgyalások folynak. Az amerikaiaktól visszavásárolt NABI gyár múltjára és tapasztalatára alapozva a következő fejlesztési fázisban már a szériagyártáshoz szükséges lépéseket tervezik. A távlati terv kétnaponta egy új busz előállításával számol.