Az online reklámozás bloombergizációja

Piac

Startupok, amelyek segítenek valós idejű adatokat kapni a marketingkampányok hatékonyságáról.

Az étteremláncok azt szeretnék, ha fogyasztóik inkább online vásárolnának. A kiskereskedő viszont arra kíváncsi, hogy az online látogatókból mennyi jön be valójában az üzletbe. Pontos adatok birtokában bármely vállalat komoly versenyelőnyre tehet szert. Sok reklámszakember gondolja úgy, hogy az úgynevezett „bloombergizáció” a jövő záloga, amely a hirdetési üzletág folyamatos adatelemzéseit, értékeléseit és az ezeken alapuló, közel valós idejű információszolgáltatást jelenti a cégek számára. Bár jelenleg még a sütik (cookie) átlépése is komoly feladatot jelent, a valódi cél a kampányok hatékonyságának pontos mérése lenne, amely lehetővé teszi az azonnali reagálást a vállalatok részéről. Kiemelten fontos dolog lenne még az egy látogatásra jutó reklámköltség kiszámítása és optimalizálása is. Az utóbbi időkben sok többé-kevésbé sikeres startup vállalkozás – mint például a televíziós reklámok sugárzását a versenytársakéval és az értékesítéssel összevető iSpot.tv, vagy az online megtekintéseket a boltlátogatással összekötő, lokáció-alapú megoldásokat alkalmazó xAd – indult a problémakör feltérképezésére – írja az AdWeek.

A hírt a Médianéző nemzetközi tematikus hírfigyelő szolgáltatásának köszönhetjük!