A GM megerősíti európai márkastratégiáját

Márkák

2016-tól a GM az európai mainstream autópiacon az Opel márkájára fog koncentrálni, a zömmel koreai eredetű Chevrolet-k forgalmazását beszünteti.

A Wall Street Journal cikke szerint a lépés nyomán a vásárlók letisztult profilú márkákkal fognak találkozni az óriáscég kínálatában, és a házon belüli kannibalizáció is csökken.

Az amerikai márkanév alatt ezentúl csak ún. ikonikus autóikat (pl. a Corvette) fogják kínálni. Az egyedüli kivétel az orosz és FÁK piac, ahol a márkanév túl erős a megszüntetéséhez. Ezzel párhuzamosan a Cadillac márkával (újabb) kísérletet tesznek az öreg kontinens meghódítására: a következő három évben a számos új termék mellett az európai kereskedőhálózatot is felfejlesztik.

A lépést a márkaszempontokon kívül az európai gazdaság és autópiac nehéz helyzete is indokolja. A Totalcar idézi a GM alelnökét, aki szerint „a Chevrolet pénzügyi eredménye Európában elfogadhatatlan volt, piacrészesedésük alig egy százalék, és az elmúlt két évben csak csökkentek az eladások”.

(Fotó: General Motors)