A legjobb európai többcsatornás kereskedők

A legjobb európai többcsatornás kereskedők
Az L2 felmérése 58 európai többcsatornás kereskedőt értékelt öt országban. A legjobbnak a francia Fnac és a német Media Markt bizonyult.

Az első alkalommal elkészített Digital IQ Index: Retail Europe kutatásban az egyesült Királyság, Német-, Francia-, Olasz- és Spanyolország legnagyobb, online is jelen lévő kereskedőit értékelték. Az élesedő verseny és a megkülönböztetés iránti igény „digitális fegyverkezési versenyt” indított el a brit és a francia kereskedők között. A cél a piaci részesedés fenntartása a hagyományos kereskedelem visszaesésének időszakában, követve az elektronikai cikkekkel kereskedő cégeket, amelyek már jóval korábban a digitalizáció útjára léptek. A németek esetében jelentősebb a lemaradás, a náluk kialakult űrbe most az Amazon próbál betörni.

A lista élén a Fnac végzett, 147 pontjával az LG Zseni-kategóriájába tartozik. A legintenzívebb mobilhirdető az indexen szereplők közül, saját e-book olvasó applikációja pedig a Kindle vetélytársa Franciaországban.

A Media Markt 142 pontot kapott és a tanulmány szerint az egyetlen német elektronikai kereskedő, amely az Amazonnal versenyre tud kelni keresés terén. Emellett Németország legaktívabb hirdetője desktopon és mobilon is, ráadásul elsősorban dinamikus és videós tartalmakat használ.

A spanyol El Corte Inglés 139 ponttal a Tehetséges kategóriába került. Az L2 értékelése szerint a legjobb Instagram-stratégiával rendelkezik az országban, jó a láthatósága a keresőkben, ráadásul folyamatosan áldoz a többcsatornás megoldások és a kiszállítás fejlesztésére is.

A negyedik helyezett 138 ponttal a brit katalógusáruház, az Argos. Az ő esetükben a desktop, mobil és alkalmazás közötti tökéletes, felhasználóbarát átmenetet emelték ki, míg a főbb termékkategóriákban a keresőkben az Amazonnal versenyeznek láthatóságban.

Az elsősorban fizikai üzleteiről ismert Lidl (138 pont) a legtöbb országban a Kihívásokkal küzdővagy a Gyenge kategóriába került, Franciaországban viszont – részben a helyi kereskedők stratégiáit másolva – kiemelkedően teljesít.

(Forrás: Warc, a kép Christophe Blain Fnac számára készült reklámfilmjéből származik)


Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!