Többet költ marketingre az Adidas

Többet költ marketingre az Adidas
Külön örömhír, hogy a marketing célú befektetéseket Európában is növeli a sportszergyártó. Oroszországból viszont menekülnek.

Jelentős stratégiai lépésekre szánta el magát az Adidas. A cég bejelentése szerint a cél a növekedés fenntartása, a jobb pénzügyi eredmények elérése. Némileg puhítottak a korábbi célkitűzéseken, és a jelen állás szerint egyszámjegyű, inkább a középső-felső tartományba várható értékesítés-növekedést várnak.

A második negyedévben egyébként az Adidas értékesítése 14 százalékkal bővült (az árfolyamhatásokat kiszűrve), míg a szintén a csoporthoz tartozó Reebok 9 százalékos bővülést tudott elérni, eközben viszont a TaylorMade-adidas Golf 18 százalékos csökkenést volt kénytelen elkönyvelni. Az árfolyamingadozások hatása ugyanakkor a vizsgált időszakban jelentős volt, így összességében az értékesítés 2 százalékkal bővült, és 3,465 milliárd eurót tett ki, míg 2014 második negyedévében a működési nyereség 220 millió euró, a nettó profit 144 millió euró volt.

Miközben a golfos vonal nem ment olyan jól és a foci világbajnoksághoz köthető marketingköltségek is erősen terhelték a céget, a két jelentős márkacsoport, az Adidas és a Reebok jól hasított. Viszont arra a márkatulajdonos szerint mindenképpen szükség lesz, hogy finomítsanak a korábban elhatározott stratégián.

Ennek egyik lépése a gyengébben teljesítő golfmárka visszafogása és működésének átszervezése. Mivel a golfszegmens egésze gyengébben teljesít a vártnál, nem csupán az Adidas márkája, így az új, alacsonyabb növekedési lehetőségekhez igazítják a működést.

Az oroszországi eseményekre, az ezekből eredő csökkenő fogyasztói bizalomra és romló kilátásokra a helyi befektetések visszafogásával reagál a cég. A 2014-re és 2015-re tervezett boltnyitások egy része biztosan nem valósul meg, míg a bezárások száma nő. A megmaradó boltokat viszont továbbra is erőteljes marketinggel és a szolgáltatások fejlesztésével támogatják, állítja a márkatulajdonos.

És akkor a végére a jó hír: köszönhetően a foci vb pozitív tapasztalatainak és a húzómárkák megerősítésével kapcsolatos igényeknek, az Adidas marketingköltése növelése mellett döntött az elkövetkező 18 hónapra vonatkozóan. A marketingbefektetéseket mind Nyugat-Európában, mind Észak-Amerikában növelik.

A fenti célokhoz némileg megújított vezetést is rendel az Adidas. Az augusztus 1-jével kinevezett Eric Liedtke és Roland Auschel igazgatósági tagok a globális márkamenedzsmentért és értékesítésért felelnek.


Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!