Az 1980-as évek elején a Hanwag volt az egyik első olyan vállalat, amely sportmászó cipőt készített. Sepp Gschwendtner egyike volt ezeknek az úttörőknek. A bajor hegymászó az egyik első redpointos hegymászó és korai siklóernyős volt. Ezzel párhuzamosan hivatásos szerszámkészítőként részt vett a Hanwag hegymászócipők kifejlesztésében is.
„Az új hegymászócipőben sokkal pontosabban éreztük, hová lépünk – és ez hatalmas önbizalmat adott nekünk. Egy teljesen új világot nyitott meg. Ettől kezdve minden a gondtalan mászásról szólt” – mondta Sepp Gschwendtner.
Már a kollekció nevének eredete is a hegymászáshoz kapcsolódik: a nürnbergi hegymászó, Kurt Albert elkezdte a szabadon mászható útvonalakat piros ponttal (Rotpunkt) jelölni. A redpointing kifejezés ma már egy útvonal begyakorlását, majd egy menetben történő megmászását jelenti, a kötélen való pihenés és mesterséges segédeszközök használata nélkül (a kötél és az egyéb felszerelések ilyen esetekben csakis a mászó biztosítására szolgálnak, de az előrejutást nem segíthetik). A „redpoint” a sportmászásban az „első szabad mászás” elfogadott definíciója lett. A sziklamászó legendák és szabadmászók, mint például Sepp Gschwendtner és Kurt Albert egy egész korszakot inspiráltak. A ROTPUNKT eredetileg úgynevezett beszállócipő volt, ami a sziklás terepre alkalmas vegyes felhasználású túracipő megnevezése.
A stílusteremtő dizájn most újjáéled. A ROTPUNKT a korszak úttörő szelleme és merész színei előtt tiszteleg. Ami eredetileg beszállócipő volt, ma egy retro ihletésű, funkcionális hegyi és szabadidős lábbeli, kiváló minőségű részletekkel. Mind a Hanwag logó, mind a cipő felépítése hű az eredeti 1980-as évekbeli designhoz. Az új ROTPUNKT kollekció limitált, mindössze 999 pár került piacra, és minden pár dombornyomott sorszámmal rendelkezik. A különleges kiadású modell egy egyedi retro cipősdobozban érkezik, két további pár cipőfűzővel és számos extrával – írják.