Világszinten zsugorodott a PC-piac

Hírek

A Gartner tanácsadó cég nemrég publikált, előzetes forgalmi adatokon alapuló elemzése szerint 16,2 százalékos csökkenést szenvedett el a piac 2021-hez képest – leginkább a szokásosnál jóval gyengébb karácsonyi forgalom miatt. 2021 utolsó negyedévéhez képest ugyanis 2022 végén 28,5 százalékkal kevesebb új számítógép talált gazdára világszerte.

 

Az eMAG ezzel szemben 2022-ben csaknem 20 százalékkal több – mintegy 33 ezer darab – notebookot adott el az előző évhez képest – a hordozható számítógépekből tavaly csaknem ugyanannyi fogyott, mint 2020-ban, amikor a pandémia nyomán bevezetett távmunka és távoktatás miatt rengetegen vásároltak PC-ket. Tavaly az értékesített PC-k mintegy 80 százaléka volt notebook, és csupán a fennmaradó 20 százalék asztali számítógép.

“Az, hogy a kedvezőtlen gazdasági helyzet közepette is erősek voltak a PC-eladások az eMAG-nál, annak köszönhető, hogy a tavalyi év második felére visszaszoruló globális chiphiány hatására nagyon jó árú modellek jelentek meg – különösen a noteszgépek között. Így állt elő az a különleges helyzet, hogy míg más tartós fogyasztási cikkek ára az infláció hatására emelkedett, a laptopok ára csökkenhetett – így számos vásárlónk dönthetett új gép megvásárlása mellett” – mondta el Hüse Tamás, az eMAG IT üzletágának vezetője.

Az eMAG-nál a legnagyobb számban a 15,6 colos, full-HD képernyővel szerelt Intel Core i3/AMD Ryzen 3 processzorral rendelkező notebookokat vásárolták tavaly, a legnépszerűbb gyártó az Asus, a HP és a Lenovo volt – a harmadik legnépszerűbb laptopként viszont az M1-lapkával szerelt, 13 colos Apple Macbook Air szerepelt.

Az asztali gépek közül kiemelten jól fogytak a minigépek (Apple mac mini és a Zotac hasonló gépei), illetve a HP és Dell monitorral egybeépített desktop gépei a normál méretű házba szerelt hagyományos PC-k mellett. Bár a gamer termékek közül a notebookok és a kiegészítők a legnépszerűbbek, az eMAG-nál a 2022-es top 10 desktop gép egyike egy Asus ROG gamer konfiguráció volt.

 

Fotó: Firosnv. Photography/unsplash.com

 

SOCIAL MEDIA