A legtöbb vásárló energiatakarékos fagyasztót és hűtőgépet keres

Hírek Kiemelt

Az idei karácsonyi szezon legfontosabb jellemzője a tudatos vásárlás az eMAG-nál: az ügyfelek tavalyhoz képest jóval hosszabb időt töltenek a webáruházban való válogatással és az adatlapok böngészésével.

 

Az eMAG-nál a karácsonyi szezon első hat hetében az előző évhez képest 10 százalékkal volt magasabb a háztartási nagygépek forgalma: a legtöbb vásárló új, a korábbinál energiatakarékosabb hűtőszekrényt és fagyasztót keres – utóbbiak közül az álló kivitelű fagyasztószekrények forgalma csaknem megduplázódott 2021 azonos időszakához képest.

Az ünnepi szezonban népszerűek az elektromos beépíthető sütők és főzőlapok, míg a gáztűzhelyek és gáz főzőlapok, illetve a jellemzően nagyobb fogyasztású eszközök (például a nagy, dupla ajtós, amerikai stílusú hűtőszekrények, kedvezőtlen energiabesorolású szárítógépek, elektromos kályhák) eladásai jelentősen csökkentek, mivel a vásárlók a kedvező fogyasztású típusokat részesítik előnyben.

 

Nyár óta sláger a hősugárzó

A rezsicsökkentési szabályok változásának bejelentése nyomán idén már jóval a szezonjuk előtt, nyár közepe óta kelendőek a különböző elektromos fűtőeszközök az eMAG-nál, így ezekből a tavalyi mennyiségnél jóval több talált gazdára 2022-ben még úgy is, hogy sokan már jóval tél előtt beszerezték ezeket. A kategóriában a ventilátoros hősugárzók asztali és fali kivitelű változatai a legnépszerűbbek, míg a második legnagyobb számban az elektromos radiátorok fogytak. Az előbbi típus leginkább a fürdőszoba, konyha, garázs gyors felfűtésére való, az utóbbi csendes működése révén akár nappali vagy háló melegen tartására is alkalmas.

 

Továbbra is jól fogynak a tévék és a laptopok

Bár a pandémia alatt sokan ruháztak be tévére, az eladások a tavalyihoz hasonlóan magasak maradtak az eMAG-nál. Az inflációs hatás ellenére a karácsonyi szezonban az eMAG-nál eladott tévék átlagára csökkent: ez a trend egyébként a teljes hazai piacon érzékelhető, és az okozza, hogy pont a bruttó 120 ezer forint körüli átlagárú típusok forgalma csökkent, míg az olcsóbb, belépő kategóriás, illetve a felsőkategóriás modelleké nőtt.

Az idei karácsonyi szezonban már két héttel karácsony előtt több laptopot rendeltek az eMAG-ról, mint tavaly ilyenkor: sokan valószínűleg áremelkedéstől tartva vásároltak notebookokat, mivel a chiphiány enyhülésével a Black Friday és karácsonyi akcióban jelentős engedményekkel lehet ezeket beszerezni.

 

Válságban is kelendő a konzol

Dacára a kedvezőtlen gazdasági környezetnek és a gyártói áremelkedéseknek, az idei karácsonyi szezonban  közel 60 százalékkal több Xbox és Playstation-konzol fogyott az eMAG-nál, mint tavaly ilyenkor – bár ehhez az is hozzájárul, hogy a chiphiány miatt tavaly az Xbox Series X és a Playstation 5 modellek elérhetősége jócskán korlátozott volt.

 

Fotó: Artem Kniaz/unsplash.com

 

SOCIAL MEDIA