Világszerte nyereségnövekedésre számítanak a következő évben a pr-ügynökségek vezetői

Hírek

Az ICCO World PR Report tizes skálán mért jövedelmezőségi mutatója így hetes értékelést kapott. Az ügynökségvezetők kilátásai egyre pozitívabbak, a mutató 2021-ben még csak 6,7 volt.

 

A felmérésben részt vevő pr-vezetők, igazgatók és ügynökségtulajdonosok egyetértettek abban, hogy az ügyfelek részéről egyre nagyobb igény mutatkozik a hagyományos pr-en túli szolgáltatások iránt, a 2021-es 6,1-ről 6,5-re emelkedett a pontszám.

A kutatás során az is kiderült, hogy egyre több vállalat fordít nagyobb figyelmet a „purpose”-re, azaz a cég küldetésére, létjogosultságára. Továbbá a vezérigazgatók egyre komolyabban veszik a vállalati hírnevet is. Figyelemre méltó, hogy az ESG világszerte az első vagy második legfontosabb befektetési területté vált, a válaszadók szerint a meghatározó társadalmi kérdés idén a fenntarthatóság és a környezetvédelem volt.

Az első számú kihívásként a tehetséges munkaerő megtartását azonosították, akárcsak 2021-ben. Ez a probléma különösen érzékelhető az ázsiai és csendes-óceáni, illetve az afrikai régiókban. A megtartás mellett a fiatal munkatársak motiválása és a juniorok fejlesztése is kiemelt feladatként lett azonosítva.

Az ügyfelek által legkeresettebb eredményességi mutató a fogyasztói elkötelezettség (engagement), azaz, hogy milyen reakciókat váltanak ki egyes megjelenések. Az elköteleződési metrikák az idén először voltak fontosabbak világszerte a megjelenésszámoknál. Az AMEC (International Association for Measurement and Evaluation of Communication) eszközeinek használata és ismertsége nőtt 2021 óta, a válaszadók 20%-a gyakran használja az eszközöket.

A válaszadók mindössze 30%-a vélte úgy, hogy az iparág tükrözi az általuk kiszolgált országok demográfiáját, viszont az ügynökségek 79%-a már rendelkezik befogadási és sokszínűségi szabályzattal, ez az arány 2021-ben csak 55% volt.

A válaszadók között 12%-kal többen tapasztaltak mentális egészséggel kapcsolatos problémákat a tavalyi évhez képest. Az Egyesült Királyságban, Latin-Amerikában és az Egyesült Államokban voltak a legrosszabbak a mutatók.

Francis Ingham, az ICCO vezérigazgatója elmondta: „A pr- és kommunikációs szerepkörök jelentősége tovább nőtt. Kollégáink egyre fontosabb feladatokat vállalnak a tanácsadás, a vezetés, gyakran az iránymutatás területén, valamint a szervezetek komplex programjainak végrehajtásában is.  Ahhoz azonban, hogy megfeleljünk az előttünk álló kihívásoknak, folyamatos továbbképzésre van szükség. Fel kell karolnunk a legújabb technológiákat és elemzési módszereket, és kifinomult módon kell mérnünk a munkánkat”.

Grzegorz Szczepanski, az ICCO elnöke szerint „a pr-szakemberek nélkülözhetetlenségét egyre inkább elismerik, mivel a szervezetek és a vezetők egyre nagyobb figyelemnek vannak kitéve a kritikus közönség részéről. Ahhoz, hogy az ügynökségek megfeleljenek a fokozódó keresletnek és a szolgáltatási körök bővülésének, időt és energiát kell szánni egy olyan környezet kialakítására, amely elősegíti a szakmai és személyes fejlődést is.”

A teljes ICCO World PR Report elérhető itt.

 

SOCIAL MEDIA