Régiós résztvevőkkel és vállalkozói kompetenciavizsgálattal gazdagodik az öltözéktervezési pályázat.
Tegnap kezdetét vette a 4. Gombold újra! öltözéktervezési pályázat. A korábbiakhoz képest két jelentős újítást vezettek be a szervezők: egyrészt idén már a visegrádi négyek tervezőit is várják a megmérettetésre (és minden ország tervezője csak a másik három nemzet kultúrkincséből inspirálódhat), másrészt jóval hangsúlyosabbá vált az üzleti, vállalkozási elem. Ugyan továbbra is a terv minősége a legfontosabb szempont, az előzsűrizésen megfelelt jelentkezők kompetencia-felmérésen vesznek részt, és ennek alapján is rangsorolódnak.
Az Assessment Systems International által biztosított részletes felmérés két fő faktort vizsgál: a vállalkozói vénát (kompetencia és motiváció), valamint a kreatív energiát (különös hangsúllyal a fenntarthatóságra, megújulási képességre). Ennek alapján tudnak visszajelzést adni a résztvevőknek, hogy vállalkozóként, saját márkát építve, vagy inkább kreatív szakemberként (alkalmazottként, vagy üzleti kompetenciákkal bíró csapattagokat bevonva) tudnak érvényesülni, illetve mely területeken tudnak és érdemes fejleszteni. A tanácsadó cég által alkalmazott modell több millió mérés és visszamérés alapján országonként, és 400 állásra is rendelkezik normaértékekkel, így meglehetősen nagy pontosságú előrejelzést ad. Fehér Zsolt CEO meglátása szerint a hazai startup-kultúrából általában – és nem csupán a divatszektorban – hiányzik a komoly személyiségi audit gyakorlata, pedig jelentősen javíthatja a siker esélyeit, és megelőzheti a kudarcélményt is.
A versenyen idén kevesebb, de komolyabb nyeremény vár majd a győztesekre: a fődíjasok egy 10.000 eurós keretet kapanak, amelyből igényeiknek megfelelően menürendszerben költhetnek különböző, a vállalkozásuk, kollekciójuk sikerét segítő beruházásra, mint például részvétel egy anyagvásáron, grafikai tervezés, lookbook-készítés, stb.
A sajtótájékoztatón Kovács Ágnes, a tavalyi verseny Newcomer / kiegészítő kategóriájának győztese elmondta, az ő esetében a pályázat eredményeként új arculat (Kiss Miklós), profi fotók (Viszlay Márk) és két új kollekció is született, melyek közül az utóbbit Brnoban mutathatta be. Az idei indulóknak pedig azt tanácsolta: dolgozzanak keményen.
A Slovak Fashion Councilt képviselő Mgr. Zuzana Bobiková pedig a közös munka kapcsán arra hívta fel a figyelmet, hogy a visegrádi országok együttműködése és a nemzetek hasonló gondolkodásmódja megerősítheti a régió versenyképességét a határok nélküli nemzetközi divatpiacon is.
A pályázatokat 2014. május 5-ig lehet feltölteni a Gombold újra! Közép-Európa weboldalára.
(Fotó: Gombold újra! honlap)