Utazásról szól az álom nyári munka az Y-ok és a Z generáció felnőttjei számára

Hírek

A Kiwi.com friss, reprezentatív felmérésének eredményei azt mutatják, hogy a fizetéssel járó utazás igazi álommeló. A 18-27 év köztiek és a 28-37 év köztiek döntő többsége (60, valamint 57%-a) tartja ezt álommunkának. Ehhez szorosan kapcsolódik, hogy a fiatal felnőttek 6, az Y-oknak pedig 4%-a lenne szívesen influencer, YouTuber vagy utazási blogger.

 

Összességében 7%-uk dolgozna népszerű nyári nyaralóhelyeken, de ez inkább igaz a Z generációsokra. 6%-uk önkénteskedne, amit inkább végeznének örömmel az Y generációsok. A fiatalok 18%-a kezet foghat Garfielddal. Nekik az az álommelójuk, ha nem csinálnak semmit, élvezik a nyarat vagy ha fizetést kapnak alvásért, evésért, tévézésért. De vannak olyan magyar fiatalok is (6%), akik teljesen elégedettek, és a jelenlegi munkájuk az álmuk – még nyáron is.

A Kiwi.com idén is meghirdette World Travel Hacker kampányát. Ezúttal tizenkét páros számára lesz adott a lehetőség, hogy tízezer eurós keretösszegből négy héten át utazzon és közben kihívásokat teljesítsen. Vajon idén is lesz magyar a kiválasztott párosok között? Mindez kiderül június 20. után, hiszen egészen június 19-éig még lehet jelentkezni utazási influencernek. Változás tavalyhoz képest, hogy idén az is kaphat utalványt, aki nem kerül be a kiválasztott párosok közé. A folyamat első lépése regisztráció a Kiwi.com Flight Crew (repülő személyzet) tagjai közé, és még ha nem is lesz valaki World Travel Hacker, akkor is pár klassz utazási posztért akár száz euró értékű utalványt is kaphat.

Kivennél szabadságot a munkából vagy kimaradnál az egyetemről, hogy négy hétre elutazz 10 000 euró keretösszegből anélkül, hogy pontosan tudnád, hova fogsz utazni? – tette fel a konkrét kérdést a Kiwi.com, és úgy tűnik, hogy több mint minden második magyar fiatal válasza olyannyira igen, hogy akár már pakolna is. A felmérés válaszai alapján a fennmaradók közül is sokaknak csábító a lehetőség: tízből nyolcan fontolóra vennék, és csupán a válaszadók 6%-a zárkózik el ettől. Kíváncsi volt arra is a Kiwi.com, hogy kivel utaznának, hiszen a World Travel Hacker kampányukban is utazó párokat keresnek. A többség (73%) a partnerével utazna, 15% a legjobb barátjával, de akad olyan is (6%), aki az egyik szülőjével kerekedne fel.

„Nagyszerű, hogy ilyen nagy az érdeklődés, már több mint 7000 pályázat érkezett több mint 130 országból. Nagyon változatos a csapat: szabadúszók, vízilabdázók, anyukák, testépítők, rapperek és még feltörekvő politikusok is vannak közöttük. Van olyan jelentkezőnk az Egyesült Államokból, aki az édesanyjával szeretne utazni, míg egy szlovákiai pár készen áll egy újabb utazásra, miután visszatértek 14 hónapos nászútjukról” – mondta a leendő utazási hackerekről Christophe Wechsler, a Kiwi.com tartalomfejlesztési és kreatív vezetője.

A World Travel Hacker kampány részletes leírását a kiwi.com/worldtravelhackers oldalon lehet elérni.

 

SOCIAL MEDIA