Az idei versenyen az egészséges életet és a fenntartható fejlődést szem előtt tartó koncepciókkal lehet nevezni.
Az elmúlt egy hónapban több mint 60 formatervező hallgató vett részt a Design Labnemzetközi formatervezői pályázat hazai workshopjain, ahol korábbi sikeres magyar versenyzők avatták be a fiatalokat a verseny kulisszatitkaiba. A 2014. évi Electrolux Design Labra a hivatalos nevezéseket március 1-től várják a szervezők. Az idei versenyen az egészséges életet és a fenntartható fejlődést szem előtt tartó koncepciókkal lehet nevezni, melyek messze túlmutatnak a ma ismert technológiai megoldásokon.
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen, a Budapesti Műszaki Egyetemen és a Nyugat-magyarországi Egyetemen tartott workshopokon a hallgatók megismerhették a 2007-es nyertes Szabó Levente formabontó mosógép koncepcióját, a tavaly legjobb 20-ban végzett Csernátony Fanni Sea Breeze nevű víz- és légtisztító megoldását, valamint a 2011-ben Top8-ba jutott Miklósi Ádám sous-vide sütést forradalmasító ötletét. Az egykori versenyzők elmesélték élményeiket és a nevezést segítő hasznos tanácsokkal látták el az érdeklődőket, majd közös ötletelésbe kezdtek arról, milyenek lesznek a jövő városai, és milyen háztartási eszközökre lesz majd szüksége a jövő emberének.
A 12. Design Lab versenyre a nevezéseket 2014. március 1-től április 6-ig küldhetik be jelenleg formatervezést tanuló, illetve tavaly végzett hallgatók, ötletük angol nyelvűleírásával és látványtervével, az electroluxdesignlab.com/2014/ weboldalon keresztül. A nyertes pályázó 5000 eurós jutalom mellett hat hónapos fizetett gyakornoki állást kap az Electrolux globális tervezőközpontjában. A pályázat komolyságát az is igazolja, hogy a korábbi évek fiatal győzteseinek a fele – így Szabó Levente is – az Electroluxnál folytatta a munkát a gyakornoki időszak letelte után is.
A versenyt kiemelt figyelemmel kíséri a szakma, így lehetőséget teremt a fiatal, tehetséges tervezők számára, hogy munkájukat az egész világnak bemutassák. A legjobb pályaművek felkerülnek a Design Lab weboldalára, és a legizgalmasabb munkákat világszerte bemutatják a vezető design- és életmód újságok illetve a témával foglalkozó médiumok.