Új szervezeti egységet hozott létre a Toyota

Hírek Kiemelt

Az új egység neve BEV Factory lesz.

 

„2026-ig tíz új modellel bővítjük jelenlegi kínálatunkat, ami éves szinten 1,5 millió járművet jelent. Terveink között szerepel a többi gyártó által megalkotott járművektől teljesen eltérő, új generációs akkumulátoros elektromos (BEV) modellek bemutatása is. Ezek az új generációs akkumulátoros elektromos autók megduplázzák a hatótávolságot, köszönhetően a sokkal nagyobb hatékonysággal bíró akkumulátorok használatának, miközben dizájn és menetteljesítmények szempontjából is megdobogtatják majd a szíveket. A gyártást is átalakítjuk. Toyota termelési rendszerünk erősségei alapján megváltoztatjuk a munkamódszerünket, hogy felére csökkentsük a folyamatok számát. Ez a hatékonyabb gyártósorokra való átállást vonja maga után, beleértve az autonóm ellenőrzéseket és a csatlakoztatott technológiával működő, irányító nélküli szállítást. Teljesen átalakítjuk termelőüzemeink látképét. Arra is törekszünk, hogy 2035-re elérjük a karbonsemlegességet minden globális üzemünkben. Emellett a beszállítókkal együttműködve felülvizsgáljuk a meglévő ellátási láncokat, hogy kiváló minőségű alkatrészeket szerezzünk be alacsonyabb áron. Ezen átalakítások megvalósítására egy új, erre szakosodott egységet hozunk létre. Egyetlen vezető irányítása alatt, teljes jogkörrel dolgozva ez az all-in-one csapat minden funkciót ellát, a fejlesztéstől a gyártásig és az üzleti működésig” – ismertette egy hónappal ezelőtt a Toyota új termékfejlesztési alenöke, Hiroki Nakajima, aki azt is elmondta, 2026-ra a Toyota és Lexus plug-in hibridek akár 200 kilométeres tisztán elektromos hatótávot is kínálhatnak majd, praktikusan akkumulátoros elektromos járművekként funkcionálva a mindennapokban.

A Toyota BEV Factory néven létrehozott új szervezeti egysége a márka termékfejlesztési központjának eddigi elnöke, Takero Kato vezetésével működik majd. Ez jól mutatja, hogy az akkumulátoros elektromos autóknak a jövőben a multitechnológiás stratégia részeként kiemelt szerepet szán a vállalat. A kiemelt szerep ugyanakkor nem kizárólagos: a karbonsemlegesség felé vezető úton a Toyota a jövőben hat fő technológiára fókuszál majd:

  • öntöltő hibrid elektromos meghajtás
  • plug-in hibrid elektromos meghajtás
  • akkumulátoros elektromos meghajtás
  • hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtás
  • hidrogén belsőégésű meghajtás
  • karbonsemleges üzemanyagok (e-fuel)

 

Feláll a BEV Factory

A BEV Factory újonnan jön létre, mint dedikált szervezet, hogy felgyorsítsa a világ vezető, „csak egy autógyártó által megalkotható, új generációs BEV modelljeinek” fejlesztését és üzletmenetét. Azáltal, hogy a TNGA-n keresztül kifejlesztett hardver erején alapuló új partnerekkel való együttműködést felgyorsítja, a Toyota célul tűzte ki, hogy teljesen új világképet teremtő akkumulátoros elektromos modelleket gyártson.

Az új BEV Factory szervezetén belül egyetlen vezető irányítása alatt, egy helyen zajlanak majd az akkumulátoros elektromos autókat érintő „fejlesztési, termelési és üzleti” folyamatok, lehetővé téve a gyors döntéshozatalt és végrehajtást. A többfunkciós szervezeti struktúra lehetővé teszi az agilis fejlesztési tevékenység további felgyorsítását, amely integrálódik a tengerentúli központtal, a Woven by Toyotával és a főbb beszállítókkal, az alábbiak szerint:

  • Tengerentúl (Észak-Amerika/Kína/Európa stb.): összefogja a vevői igényeket és a főbb BEV-piacok piaci trendjeit
  • Woven by Toyota: a legújabb intelligens technológiák megértése, és azok együttes fejlesztése
  • Beszállítók: új gyártási módok a legújabb technológiák és módszerek alkalmazásával

 

SOCIAL MEDIA