A kölni RIMOWA 1898 óta gyárt innovatív, kiemelkedő minőségű bőröndöket. A megállapodással az LVMH első német márkája lesz.
A vállalatot Paul Morsczeck alapította. 1937-ben fia, Richard vezette be a piacra az alumínium bőröndöket, amelyek mintája könnyen felismerhetővé teszi a cég termékeit. Az ő fia, Dieter pedig 1976-ban vízálló fémtáskákkal jelentkezett, melyek a filmesek, fotósok és újságírók kedvenc útitársaivá váltak. A RIMOWA 2000-ben a polikarbonát bőröndökkel forradalmasította az iparágat, 2014-ben pedig ezt bőrrel kombinálva megalkotta a Bossa Nova exkluzív sorozatot. Nemrég pedig a Lufthansa partnereként bevezették a Bluetooth-alapú elektronikus csomagcímkét is.
Most Dieter Morszeck – kétéves egyeztetési folyamatot követően – 640 millió euróért értékesítette a vállalat 80 százalékos tulajdonrészét az LVMH luxuskonszern részére. Vezetői funkcióit megtartja, míg Alexandre Arnault társ-vezérigazgató lesz a cégben. A cél a növekedés felgyorsítása, a két vállalkozás közös értékeinek talaján. A tranzakció kapcsán Bernard Arnault a német családi vállalkozások vitalitását és termékeik kiváló minőségét emelte ki. A RIMOWA termékei 65 ország mintegy 150 üzletében érhetőek el, a cég forgalma az idén a várakozások szerint meghaladja a 400 millió eurót.
A RIMOWA a társadalmi felelősségvállalás terén is aktív. A Bossa Nova sorozat eladásaiból az Amazonas vidékén szociális projekteket megvalósító Association Saúde e Alegriát segítik; a RIMOWA Dieter Morszeck Alapítvány Németországban és külföldön a tudományos kutatáshoz, közegészségügyhöz, oktatáshoz és humanitárius segélyekhez nyújt támogatást; de a repüléshez kötődő különleges kapcsolat nyomán egy Junkers F-13repülőgép hétéves újjáépítési folyamatában is részt vettek.