Békülnek a luxusbirodalmak

Hírek

Sokéves, csúf pereskedésnek vet véget az LVMH, amikor kiosztja részvényesei között az általa évek óta birtokolt Hermès-papírokat.

A világ vezető luxus-konglomerátuma, az LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton 2001-től 2010-ig összesen 17,1 százalékos részesdést szerzett a nagyrészt családi tulajdonban álló Hermès divatcégben, amelyet később 22,3 százalékra növelt. Utóbbi márka a kezdetektől ellenségesen viszonyult a felvásárláshoz, és több bírósági eljárást is indított: 2011-ben a meglévő részesedésük megőrzéséért, 2012-ben pedig bennfentes kereskedés és a részvényárfolyam manipulálása vádjával. Mindeközben kemény szavak is elhangzottak, a felvásárlási kísérletet a nemi erőszakhoz hasonlították a Hermès vezetői, és közölték, hogy a két cégnek a tulajdonviszonyokon túl semmi köze egymáshoz. 2012 végén az LVMH is perelt, többek között zsarolás és tisztességtelen verseny miatt. (A teljes jogi folyamat itt követhető.)

A napokban az LVMH közleményt adott ki, mely szerint a felek a párizsi kereskedelmi bíróságon megegyeztek, hogy a jó viszony helyreállítása érdekében az LVMH – amennyiben ezt november 25-ei közgyűlésén jóváhagyják – részvényesei számára kiosztja a birtokában álló Hermès részvényeket, és a csoport fő tulajdonosa, a Christian Dior a birtokába került papírokat szintén továbbosztja tulajdonosai felé. A kisebbségi érdekeket biztosító és különleges papíroktól pedig legkésőbb 2015. szeptember 3-áig válik meg az LVMH. Bernard Arnault, a csoport vezére azt is kijelentette, hogy az elkövetkező öt évben sem ő személyesen, sem bármely általa irányított vállalat nem fog nagyobb részesedést szerezni, mint a mostani felosztással a birtokába kerülő 8,5 százaléknyi papír. A megállapodás érvényét veszti abban az esetben, ha a jelenlegi többségi tulajdonos H51 megválna irányító tulajdonrészétől.

A közlemény a kockázatok között annak veszélyére is felhívja a figyelmet, hogy a Hermès részvényeinek ára a tranzakciót követően eshet, nem utolsósorban a kiosztott papírok utáni jövedelemadó-fizetési kötelezettségek következtében.

(Fotó: Hermès 2014 tavaszi kampány)

SOCIAL MEDIA