Az Invitel Zrt-ből kivált és önálló cégben, márkanévvel, Invitech Megoldások Zrt-ként működik tovább a vállalati, nagykereskedelmi és kormányzati ügyfeleket kiszolgáló üzletág.
David Blunck, az Invitel-csoport vezérigazgatója emlékeztetett rá: tavaly már házon belül kiépítették a cég két pillérét, a lakossági és kisvállalati, illetve a közép- és nagyvállalati, nagykereskedelmi és kormányzati ügyfelekt kiszolgáló szegmenst.
Most ezt a folyamatot vitték tovább: júliustól jogilag is két önálló cégbe szervezik az üzletágakat: a lakossági és kisvállalati ügyfelek maradnak az Invitel Zrt-nél, míg az üzleti szegmenst az Invitech Solutions (Invitel Megoldások Zrt.) szolgálja majd ki. Erre azért volt szükség, mert a két vállalati egység ügyfelei jelentősen eltérő igényekkel rendelkeztek, és az őket kiszolgáló IT és távközlési mérnöki funkcióknál is hatékonyabb, ha csupán az egyik szegmenssel kell foglalkozniuk. Emellett az értékteremtő folyamatok is jobban nyomon követhetőek, ha két külön cégben jelennek meg. A vállalatok menedzsmentje nem változik.
Az Invitel-csoport közös, egységes megjelenését továbbra is fenn kívánják tartani, ezért az Invitechet vezető Javorniczky Áron mellett az Invitel részéről Langsteiner Marianne felel. Ugyanakkor fontosnak tartották – a hagyományok tiszteletben tartása mellett – az üzleti célcsoporthoz jobban alkalmazkodó arculatot alakítsanak ki. Ehhez tenderen saját lead ügynökséget is választott az Invitech: a Geometry Global az Ogilvy & Mathermárkatervező eszközét, a Big ideaL™-t alkalmazva tavaly nyár óta dolgozott az új, sarkosabb, letisztultabb arculaton és kommunikációs elemeken. Az Invitech lead PR-ügynöksége az Ogilvy PR, a kivitelezésért a Noguchi felel. Az új vállalat kommunikációjának fókuszában a PR és a sajtó áll, emellett direkt kommunikációt is folytatnak majd az ügyfelek és a leadek felé.
Javorniczky Áron elmondta: az IT területén megjelenő mennyiségi és minőségi változások következtében az egyének elvárásai a munkahelyeken is megjelennek. Azt várják, hogy a technológia segítse őket, ráadásul minél felhasználóbarátabb módon. Ugyanakkor a mögöttes infrastruktúra és szaktudás jóval komplexebb lett. Épp ezért a legtöbb vállalat nem engedheti meg magának, hogy házon belül próbálja megoldani az IT- és távközlési problémáit, mert ezzel a saját ügyfeleitől vonná el a figyelmet, ráadásul fennáll a kockázata, hogy felesleges, túl költséges vagy idő előtt elavuló technológiát telepítene. Hatékonyabb, ha az üzlet igényeket megértő, azokat technikai megoldásokra lefordító és hatékonyan üzemeltető, műszaki és technológiai garanciákat nyújtó szolgáltatóra bízzák ezt a területet.
Az Invitel-csoport kultúrája a szétválással sem változik: céljuk, hogy a méretgazdaságosságból fakadó előnyök mellett megőrizzék a rugalmasságot és testreszabottan foglalkozzanak az ügyfelekkel. A vállalati szektor esetében a mintegy 6000 ügyfél körében több alszegmenst is kialakítottak (hazai és nemzetközi nagykereskedők, nagyvállalatok, középvállalatok, kormányzat), a piacmenedzsmentet is ennek megfelelően szervezik.