Minden webes felületen oda kell figyelni a tartalom és a reklám arányára. A Facebook esetében ez még inkább így van, jellegéből adódóan ugyanis jobban elutasítják a reklámokat a felhasználók.
Az elmúlt időszakban a jelek szerint a közösségi médium feloldotta a reklámok mennyiségére vonatkozó korlátozásokat. Az AdWeek által megkérdezett számos reklámipari szereplő úgy vélekedett, hogy a Facebook megközelítette azt a határt, ahol a hirdetések már a felhasználói elköteleződést veszélyeztetik, és ennek eredményeképpen a hirdetők is más, kevésbé reklámzajos csatornák (pl. Pinterest, Tumblr) felé fordulhatnak. Ezt a véleményt névvel senki sem vállalta, nem szeretnék magukra haragítani a közösségi óriást.
Mark Zuckerberg szerint „sohasem mértek jelentősebb esést a felhasználói elégedettségben”. Mindazonáltal a mostani negyedévtől kezdve a Facebook átlagosan 1 szponzorposzt/20 posztban limitálja a reklámok mennyiségét.
A harmadik negyedévben a vállalat hirdetési bevétele 66 százalékkal emelkedett, és a hazai iparági szakértők által is elemzett szponzorációs trendek alapján ez tovább is növekedhet. Viszont a reklámzaj fokozódása még inkább elüldözheti az – elsősorban tizenéves – felhasználókat, akik már mostanában is hajlamosak az alternatív közösségi oldalakhoz fordulni – igaz, egyelőre még inkább csak tőlünk nyugatabbra.