Történelmi győzelemmel indította a 2025-ös szezonját a Toyota

Hírek

A 2025-ös WRC első futama, a Monte-Carlo Rally végeredményét elnézve egyelőre úgy tűnik, a megváltozott technikai és versenyszabályok nem fogtak ki TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team csapatán. Sébastien Ogier rekordot jelentő tizedik győzelmét aratta a legendás Monte-Carlo Rallyn.

 

A Monte-Carlo Rally szokás szerint változékony körülményeket hozott a hétvége során, a francia Alpok hegyeiben a száraz aszfaltos szakaszok mellett jéggel borított részek, valamint rengeteg sár és kavics is volt az utakon. A verseny kihívást jelentett a csapatok és a pilóták számára a 2025-re átdolgozott műszaki előírásokkal: a felső kategóriás Rally1-es autókban immár nincs hibrid rendszer, valamint most először futottak Hankook gumiabroncsokkal.

Ogier és Evans is egy négy szöges téli gumiból és két szuperlágy slick gumiból álló csomagot vett fel, ami a napfelkelte előtti jeges első szakaszon kifizetődött. A négy szöges gumival felszerelve körülbelül 20 másodperccel voltak gyorsabbak Fourmaux-nál, de ez az előny a szárazabb második szakaszon megfordult, ahol Fourmaux fel tudta szerelni a négy slick gumit, és 4 másodpercen belülre került Evanshez és 22,2 másodpercre Ogier-hez képest.

A rally végét jelentő Power Stage a körülmények igazi keveréke volt, nagyrészt száraz emelkedővel és lejtővel, de a híres Col tetején némi jéggel. Végül mindhárom versenyző a slick és szöges gumik keverékét választotta, és Ogier volt az, aki a legjobb időt érte el, mindössze 0,215 másodperccel volt gyorsabb Evansnél.

Ogier győzelme egyben a 15. győzelme a TGR-WRT színeiben, amivel egy szintre került csapattársával, Kalle Rovanperäval és a kétszeres bajnok Carlos Sainzzal, akik a legtöbb WRC-győzelmet szerezték a Toyota színeiben.

Jari-Matti Latvala csapatfőnök elmondta: „Nagyon örülök. Ennél jobban nem is indulhatott volna a szezon: csapatként megszereztük a maximális 60 pontot, az összesítésben egy első, egy második és egy negyedik helyet, valamint és Sébastien Ogier tizedik győzelmét a Monte-Carlo Rallyn, ami igazán elképesztő és egyedülálló teljesítmény. A körülmények a végéig nagyon nehezek voltak, és a gumiválasztás is stresszes volt ma reggel, mert az út lefagyott, miután az útvonal-jelző csapatok áthaladtak. Sajnos Sami és Taka kiestek, és talán sürgetnem kellett volna őket, hogy biztonságosabb megoldást válasszanak, de ez a rally számukra csak az élményről szólt. A többi versenyzőnkkel végül minden jól alakult, úgyhogy köszönjük nekik. Ugyanakkor ez egy nagyon szórakoztató rally volt, és úgy gondolom, izgalmas szezon előtt állunk.”

 

SOCIAL MEDIA