Tíz város került be a Toyota 9 millió dolláros díjazású globális kihívásába

Hírek Kiemelt

A Toyota Mobilitási Alapítvány (Toyota Mobility Foundation) a Challenge Works és a World Resources Institute együttműködésével bejelentette a 9 millió dolláros Fenntartható Városok Kihívásának szűkített listáját.

 

A 2023 júniusában induló globális mobilitási kihívás célja, hogy segítsen a városoknak felkészülni a jövőre. A városok úgy jelentkezhettek a kihívásra, hogy azonosították azokat a területeket, amelyeken az innováció segíthet a biztonságos, megfizethető és inkluzív közlekedési módokhoz való hozzáférés bővítésében, az adatok erejének kihasználásában, hogy összekapcsolt és rugalmas mobilitási ökoszisztémákat hozzanak létre, valamint a környezeti hatások csökkentésében alacsony széndioxid-kibocsátású és megújuló megoldások révén. A nevezési időszak alatt több mint kétszáz pályázat érkezett be a világ 46 országának több mint 150 városából. A pályázatokat a következők alapján értékelték: a kihívás hatása, a kérdés nyitott innovációs megközelítések iránti fogékonysága, a városon belüli kapacitás és a pályázat fókusza. A szűkített listán Brazília, Kolumbia, India, Olaszország, Malajzia, Mexikó, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok városai szerepelnek.

 

A tíz kiválasztott város

Bengaluru, India

Bengaluru az előrejelzések szerint az ázsiai-csendes-óceáni térség leggyorsabban növekvő települése lesz, és a világ második legzsúfoltabb városa, ahol gyakoriak a közlekedési balesetek. Az egyre növekvő város innovatív módszereket keres a közúti biztonság fokozására az olyan közlekedésbiztonsági problémák, mint a hibás közlekedési jelzések és a balesetveszélyes területek tömeges azonosítása révén.

Detroit, Egyesült Államok

Az első iparvárosként ismert Detroitban nehézipari és kereskedelmi árufuvarozási tevékenység folyik. A nagy gépjárműforgalom súlyos egészségügyi és környezeti problémákhoz, különösen rossz levegőminőséghez vezetett. E problémák leküzdése érdekében Detroit célja, hogy a globális kereskedelem bővülésével a növekvő árufuvarozási kibocsátást kezelje.

Fortaleza, Brazília

Fortaleza az elmúlt 10 évben forradalmasította városi mobilitási rendszereit. Vannak azonban még leküzdendő kihívások, például az alacsony jövedelmű közösségek tömegközlekedéshez való hozzáférése. Most a város keresi a módját annak, hogy a közlekedést megfizethetőbbé és hatékonyabbá tegye.

Medellín, Kolumbia

Az „örök tavasz városának” is nevezett Medellín hegyvidéki terepe és lejtős utcái jelentős mobilitási kihívásokat jelentenek a fogyatékkal élők és az őket gondozók számára – akiknek többsége nő és alacsony jövedelmű munkavállaló. A régió integrált megközelítéseket keres a mobilitás inkluzívabbá és hozzáférhetőbbé tételére.

Mexikóváros, Mexikó

Mexikóváros történelmi központja nemcsak a világörökség része, hanem a város legnagyobb kereskedelmi központja is. Örökségi státusza azt jelenti, hogy a városképen vagy az infrastruktúrán nehéz jelentős változtatásokat végrehajtani. A városnak innovatív módszereket kell találnia közlekedési rendszereinek javítására, hogy azok megfeleljenek a lakosok igényeinek.

New Orleans, Egyesült Államok

A francia és spanyol kreol építészetéről és gazdag kultúrájáról ismert „Big Easy” hatalmas kihívással néz szembe: a gyorsan erősödő hurrikánok előtti evakuálással. Mivel a gyorsan erősödő hurrikánok egyre többször fenyegetik a part menti közösségeket, New Orleans városa és az érdekelt partnerek innovatív megoldást keresnek a veszélyeztetett lakosok evakuálásának kihívására, mivel a hurrikánok egyre veszélyesebbé válnak, sokkal rövidebb idő alatt.

Seberang Perai, Malajzia

Bizonyítékok utalnak arra, hogy Seberang Peraiban már a neolitikum óta létezett település. Napjainkban az ipari parkok nagy mennyiségű energiát fogyasztanak és nagy mennyiségű károsanyag-kibocsátással járnak, ami egészségügyi kockázatot jelent a közeli közösségek számára. A Seberang Perai-i Batu Kawan Ipari Park terjeszkedésével a város célja, hogy a helyi vállalkozásokkal és iparral együttműködve csökkentse a karbonlábnyomot és a szállítmányozás környezeti hatásait.

Varanasi, India

A világ egyik legrégebbi, folyamatosan lakott városában, Varanasiban az elmúlt években exponenciálisan nőtt az e-riksák használata. Az ágazat azonban jelenleg rendkívül szervezetlen és rosszul szabályozott. A város keresi a hatékonyság optimalizálásának módjait, az útvonalak egyenletesebb elosztásával a városban.

Velence, Olaszország

Velence kivételes történelmi és kulturális öröksége egy egyedülálló, szárazföldből és vízből álló környezetbe illeszkedik. Az elmúlt években a városvezetés forrásokat fektetett be a városon belüli fenntartható mobilitási lehetőségek növelésére. Velence városának kihívása a kulturális, technológiai és működési akadályok leküzdése a fenntartható közlekedési lehetőségek javítása és a fenntarthatóbb választások irányába történő viselkedésváltoztatás ösztönzése érdekében.

York, Egyesült Királyság

York a hagyományok és a csúcstechnológia tökéletes keveréke, viking múltjával és római gyökereivel, az ősi York városa a meglévő és jövőbeli innovációkat igyekszik felhasználni a város mobilitásának jövőbiztosítására. A város a széttagolt tömegközlekedési, közösségi és magán közlekedési módokat egyetlen, egységes flottává kívánja egyesíteni, hogy növelje a megközelíthetőséget, a megfizethetőséget, valamint csökkentse a kibocsátást és az utazási időt.

 

A kiválasztott városok meghívást kapnak egy kapacitásépítő akadémiára, és támogatást kapnak a kihívás tervének kidolgozásához, valamint más innovatív városi csapatok szélesebb hálózatának részévé válnak. Az egyes városok elődöntős innovátorairól 2024 végén születik döntés, a 2026-ban kihirdetett győztes városok és innovátorok pedig 9 millió dolláros támogatásban részesülnek, hogy tesztelhessék és bevezethessék megoldásaikat.

„Ez a lista jól mutatja, hogy a világ minden részén a különböző méretű városok a legkülönfélébb mobilitási kihívásokkal néznek szembe. Láthatjuk, hogy ezek a városok már most is erőfeszítéseket tesznek közlekedési rendszereik javítása érdekében, és nagyon izgatottak vagyunk, hogy a Fenntartható Városok Kihívás következő szakaszában közvetlenül támogathatjuk majd őket” – avat be Ryan Klem, a Toyota Moblitási Alapítvány programigazgatója.

„Ezek a városok különböző területeket emeltek ki, ahol az innovációnak megvan a lehetősége arra, hogy a mobilitási rendszereket fenntarthatóbbá, rugalmasabbá és hozzáférhetőbbé tegye. A Fenntartható Városok Kihívás összehozza a városokat és az innovátorokat a városlakókkal, hogy a nyílt innováció révén a valós világ kihívásaira testre szabott megoldásokat találjanak” – teszi hozzá Kathy Nothstine, a Challenge Works jövőbeli városokért felelős vezetője.

„A közlekedési rendszerek biztonságosabbá, fenntarthatóbbá és megfizethetőbbé tételével a városok javíthatják a munkahelyekhez és az oktatáshoz való hozzáférést, és javíthatják az emberek egészségi állapotát. A Fenntartható Városok Kihívás hozzájárul a világ minden táján a városokban élő emberek életminőségének javításához” – árulja el Ben Welle, a WRI Ross Center for Sustainable Cities integrált közlekedési és innovációs igazgatója.

 

SOCIAL MEDIA