A legértékesebb magyar influenszerek lista húszas mezőnyében a tartalomgyártás már nem (csak) hobbi, hanem komoly biznisz és nagy teljesítmény, egyben felelősség.
„Az influenszer az új generáció vállalkozója, mi pedig a Forbesnál a vállalkozói kultúrát fejlesztjük már tíz éve. Még szép, hogy ebben az iparágban is listára tesszük a legnagyobbakat, akik nem csupán közönséggel, de közösséggel bírnak, és akik elkötelezett követőkkel, profi tartalmakkal üzleti értéket tudnak felmutatni a hirdetők számára” – írják.
A módszertan tovább finomult, a szakmai zsűri majdnem háromszorosára bővült, a magazin új, 28 oldalas Social mellékletében pedig a magyar influenszerpiac háttértitkait is felfedjük, benne Nemakarokbeleszólni-interjúval, Abosi Barna portréjával és egy gyors kérdezz-felelekkel a Gym Suleimannal.
Az első három hleyzett
- A TheVR, akik megvédték a tavalyi első helyet. Végtelen videójátékozással kezdték, ma pedig hipernépszerű reggeli műsort visznek a Twitchen, és már a Meki is dolgozott velük. Idén megjelent, jubileumi filmjük majdnem másfél milliós nézettséggel bír a Youtube-on.
- Whisper Ton. A lista egyik legmegosztóbb szereplője, de továbbra is a platform megkerülhetetlen arca, mondhatni iskolát teremtett a gyorsan hadarós, hisztérikus tempóra vágott videókból. A magyar piacon ugyanúgy értéket lát csatornájában a Rimmel London, mint ahogy a Burger King.
- Nessaj. Egyre jobban profitál abból, hogy az elmúlt években a Twitchen vert tanyát. Nem véletlen húzott márkát és webshopot a pingvineknek becézett követőire pingvin feliratos ruhákkal, ajándéktárgyakkal, és a márkáknak is érték, hogy egyre több célcsoportot le tud fedni.
Újonc a listán: debütált a magyar Twitchről Zsozéatya, valamint a Jólvanezígy, illetve a Youtube-titánok közül Magyarósi Csaba és Szirmai Gergő is.
A kiesők: tavalyhoz képest kiszorult a húszas élmezőnyből Viszkok Fruzsina, Csecse Attila, valamint Dancsó Péter is.
Fotó: Forbes