Tarts velünk egy akadálymentes jövőért! – szemléletformáló kampányt indít a Szerencsejáték Zrt.

Hírek Kiemelt

A nemzeti lottótársaság évek óta zászlóshajó szerepet vállal a fogyatékosságügy területén, amelyet most széleskörű országos szemléletformáló kampány indításával emel új szintre jótékonycélú Nagykarácsony sorsjegyei kibocsátásával egyidőben. Az évvégi kampány személyes, inspiráló történeteken keresztül mutatja be a befogadás történeteit, és csatlakozásra hív a mindennapokban egy aktív, cselekvő közösségbe. Az akadálymentes jövő nem csak a fizikai korlátok lebontásával érhető el, hanem a gondolatokban kell megkezdődnie. A kampány főszereplői többek között Illés Fanni paralimpikon és Barabás Lőrincz trombitaművész, aki a reklámfilm-zeneszerzésben is közreműködött. A kampány teljeskörű megvalósításáért a Lounge Group felelt.

 

A Szerencsejáték Zrt.-nél hármas egységben kezeljük a fogyatékossággal élők ügyét. Azt valljuk, hogy állami vállalatként felelősségünk van a társadalom széleskörű szemléletformálásában, amelynek kiemelt része „A játék összeköt!” befogadó játszótér-építési programunk. Foglalkoztatóként hiszünk abban, hogy jó példával szolgálhatunk más vállalatok számára, hiszen immár közel 20 éve működtetjük Karitatív Hálózatunkat 180 fős megváltozott munkaképességű karitatív sorsjegyértékesítő kollégáinkkal közösen. Harmadrészt pedig játékszervezőként célunk, hogy a fogyatékossággal élő játékosaink ugyanolyan magas színvonalú kiszolgálásban részesüljenek, mint ép társaik” – olvasható a vállalat közleményében.

 

Mikortól meddig fut a kampány, milyen felületeken

A kampány 2021. november 5-től december 23-ig tart. Megjelenik online és közösségi média felületeken, televíziókban, kábel- és hiperlokális csatornákon, regionális és országos rádiókban, valamint közterületen is. A hagyományos óriásplakát és citylight-felületek mellett a reklámfilm megjelenését a kívánt hatás elérése érdekében digitális citylight-felületeken is biztosítják. Emellett PR, belső kommunikációs, trade marketing lábakkal is kiegészül a kampány.

 

Kampánycél

A Kis- és Nagykarácsony limitált kiadású sorsjegyek ismertségén, a CSR-tevékenység és sorsjegyek összekapcsolásán, valamint a reputáció erősítésén túlmutatóan a kampány missziója, hogy a fogyatékossággal élő emberek által bejárt, inspiráló életutakat bemutassa. Emellett a saját, illetve más nagyvállalatok pozitív példáinak megjelenítésével segítse a társadalmi szemléletformálást.

Az idei Kiskarácsony sorsjegy 5 különböző grafikai kivitellel jelenik meg. A kiskönyvet idéző Nagykarácsony sorsjeggyel pedig ismét bárki hozzájárulhat további befogadó játszóterek megépítéséhez. A Szerencsejáték Zrt. 2017 óta fordítja a Nagykarácsony sorsjegy bevételeinek egy részét befogadó játszóterek tervezésére és létrehozására, az országos kezdeményezés révén 2022 év végéig összesen 23 befogadó játszóteret adnak át Budapesten és vidéken.

 

A kampány fő üzenete: Tarts velünk egy akadálymentes jövőért!

Az „akadálymentesítés” fogalma nemcsak a fizikai akadályok elhárítását jelenti, hiszen a befogadásnak már a fejekben és a gondolatokban is végbe kell mennie. Akkor lehetünk sikeresek, ha a képességeink lehetőségekkel találkoznak, ebben mindannyian egyformák vagyunk.

 

Kreatívkoncepció

A vélt vagy valós korlátokat csak lehetőségekkel és tenni akarással lehet lebontani, és közösen nagy dolgokra vagyunk képesek. Ennek jegyében motiváló, érzelemdús történetek és képek bemutatásával invitálják újító és dinamikus közösségükbe azokat az embereket, illetve nagyvállalati szereplőket, akik szintén kiemelten kezelik az akadálymentes jövő előremozdításának ügyét és tenni akarnak, valamint hisznek a segítségnyújtás erejében. A „Tarts velünk az akadálymentes jövőért!” gondolatot olyan szereplők képviselik a filmben, mint Barabás Lőrinc trombitaművész, Illés Fanni paralimpikon vagy Sárai Rita kerekesszékes táncos, koreográfus.

 

Microsite

A Tarts velünk! kampány alappillére egy külön erre a célra létrehozott, az ügyet ténylegesen bemutató, szemlélet formáló és integrációt elősegítő tematikus microsite (www.tartsvelunk.hu). Az akadálymentes (AAA) felület három témakörben (közösség, hétköznapi hősök, követendő példák), folyamatosan frissülő szöveges és videós tartalmakkal mutatja be az ismert és kevésbé ismert érintettek inspiráló életútjait, valamint azokat a pozitív nagyvállalati példákat, amelyek bárki számára igazodási pontok lehetnek.

 

Reklámfilm: 

 

Érdekességek

December hónap első napjaiban a Fogyatékos Emberek Világnapja alkalmából egy igazán különleges meglepetéssel készülnek egy ismert budapesti színház nézőinek, ugyanis „egy rendkívüli előadással” egészül ki az aznap estére tervezett színdarab. Egyelőre annyi tudható: az akadály csak a fejekben létezik!

További érdekesség, hogy Illés Fanni és Barabás Lőrinc a reklámfilmben való szereplésükön túl egyben a kampány arcai is, így őket a plakátokon is viszontláthatják az érdeklődők. Barabás Lőrinc ráadásul nem csak szereplője a kezdeményezésnek, hiszen a kampány zenéjének egyben társszerzője, illetve a reklámfilmben is szerepet kap, kvartettjének tagjaival együtt.

 

Werkfilm:

 

Alkotók listája

 

Megbízói oldal

Marketing és kommunikációs igazgató: Bánhegyi Zsófia

Marketing főosztályvezető: Szász Tamás

Márka- és Kampánymenedzsment Osztályvezető: Ujlaki Adrienn

Szenior marketing szakértő: Szabados Gábor

Külső és belső kommunikációs osztályvezető: Magyarcsik László

Szenior kommunikációs munkatárs: Mihalek Andrea

Szenior kommunikációs szakértő: Paparó Tamás

szenior közösségi média szakértő: Budai László

 

Ügynökségek

Reklámügynökség Lounge Design

Kreatívigazgató: Radovics Péter

Kreatív csoportvezető: Monori Bálint Gusztáv

Senior Art Director: Hárságyi Péter

Senior szövegíró: Grósz Ádám

Ügyfélkapcsolati igazgató: Sperczel Dániel

Ügyfélkapcsolati csoportvezető: Varga Fanni

Senior account manager: Gödrei Fanni

 

Médiaügynökség: New Land Media

Médiatervező: Cseke Judit

Junior médiatervező: Veres Dorina

Média Csoportvezető: Nagy-Pokol Dorothea

 

Social Media ügynökség: Dot Creative

Surowiak Marci – Content director

Juhász Luca – senior social media manager

Dobos Gábor – senior social media manager

UX/UI designer – Balogh Péter

Braun Annamária – client service director

Endrész Dorothea – senior account manager

 

PR ügynökség: Lounge Communication

Matliák Mariann – PR tanácsadó

Varga Mátyás – PR tanácsadó

 

Produkció

 

Produkciós cég: 235 Productions

Head of production: Dreissiger László

Producer: Kozma Liza

Rendező: Juhász Péter

Operatőr: Garai Gábor

Gyártásvezető: Rubesch Dávid

Látványtervező: Pater Sparrow

Digitális utómunka: Digital Apes

10″Tag: Bogdán Balázs

Vágó: Hartyányi Krisztián

Colorist: Vándor Ádám

Zene: Barabás Lőrinc, Kalotás Csaba

 

SOCIAL MEDIA