A nemzeti lottótársaság évek óta zászlóshajó szerepet vállal a fogyatékosságügy területén, amelyet most széleskörű országos szemléletformáló kampány indításával emel új szintre jótékonycélú Nagykarácsony sorsjegyei kibocsátásával egyidőben. Az évvégi kampány személyes, inspiráló történeteken keresztül mutatja be a befogadás történeteit, és csatlakozásra hív a mindennapokban egy aktív, cselekvő közösségbe. Az akadálymentes jövő nem csak a fizikai korlátok lebontásával érhető el, hanem a gondolatokban kell megkezdődnie. A kampány főszereplői többek között Illés Fanni paralimpikon és Barabás Lőrincz trombitaművész, aki a reklámfilm-zeneszerzésben is közreműködött. A kampány teljeskörű megvalósításáért a Lounge Group felelt.
„A Szerencsejáték Zrt.-nél hármas egységben kezeljük a fogyatékossággal élők ügyét. Azt valljuk, hogy állami vállalatként felelősségünk van a társadalom széleskörű szemléletformálásában, amelynek kiemelt része „A játék összeköt!” befogadó játszótér-építési programunk. Foglalkoztatóként hiszünk abban, hogy jó példával szolgálhatunk más vállalatok számára, hiszen immár közel 20 éve működtetjük Karitatív Hálózatunkat 180 fős megváltozott munkaképességű karitatív sorsjegyértékesítő kollégáinkkal közösen. Harmadrészt pedig játékszervezőként célunk, hogy a fogyatékossággal élő játékosaink ugyanolyan magas színvonalú kiszolgálásban részesüljenek, mint ép társaik” – olvasható a vállalat közleményében.
Mikortól meddig fut a kampány, milyen felületeken
A kampány 2021. november 5-től december 23-ig tart. Megjelenik online és közösségi média felületeken, televíziókban, kábel- és hiperlokális csatornákon, regionális és országos rádiókban, valamint közterületen is. A hagyományos óriásplakát és citylight-felületek mellett a reklámfilm megjelenését a kívánt hatás elérése érdekében digitális citylight-felületeken is biztosítják. Emellett PR, belső kommunikációs, trade marketing lábakkal is kiegészül a kampány.
Kampánycél
A Kis- és Nagykarácsony limitált kiadású sorsjegyek ismertségén, a CSR-tevékenység és sorsjegyek összekapcsolásán, valamint a reputáció erősítésén túlmutatóan a kampány missziója, hogy a fogyatékossággal élő emberek által bejárt, inspiráló életutakat bemutassa. Emellett a saját, illetve más nagyvállalatok pozitív példáinak megjelenítésével segítse a társadalmi szemléletformálást.
Az idei Kiskarácsony sorsjegy 5 különböző grafikai kivitellel jelenik meg. A kiskönyvet idéző Nagykarácsony sorsjeggyel pedig ismét bárki hozzájárulhat további befogadó játszóterek megépítéséhez. A Szerencsejáték Zrt. 2017 óta fordítja a Nagykarácsony sorsjegy bevételeinek egy részét befogadó játszóterek tervezésére és létrehozására, az országos kezdeményezés révén 2022 év végéig összesen 23 befogadó játszóteret adnak át Budapesten és vidéken.
A kampány fő üzenete: Tarts velünk egy akadálymentes jövőért!
Az „akadálymentesítés” fogalma nemcsak a fizikai akadályok elhárítását jelenti, hiszen a befogadásnak már a fejekben és a gondolatokban is végbe kell mennie. Akkor lehetünk sikeresek, ha a képességeink lehetőségekkel találkoznak, ebben mindannyian egyformák vagyunk.
Kreatívkoncepció
A vélt vagy valós korlátokat csak lehetőségekkel és tenni akarással lehet lebontani, és közösen nagy dolgokra vagyunk képesek. Ennek jegyében motiváló, érzelemdús történetek és képek bemutatásával invitálják újító és dinamikus közösségükbe azokat az embereket, illetve nagyvállalati szereplőket, akik szintén kiemelten kezelik az akadálymentes jövő előremozdításának ügyét és tenni akarnak, valamint hisznek a segítségnyújtás erejében. A „Tarts velünk az akadálymentes jövőért!” gondolatot olyan szereplők képviselik a filmben, mint Barabás Lőrinc trombitaművész, Illés Fanni paralimpikon vagy Sárai Rita kerekesszékes táncos, koreográfus.
Microsite
A Tarts velünk! kampány alappillére egy külön erre a célra létrehozott, az ügyet ténylegesen bemutató, szemlélet formáló és integrációt elősegítő tematikus microsite (www.tartsvelunk.hu). Az akadálymentes (AAA) felület három témakörben (közösség, hétköznapi hősök, követendő példák), folyamatosan frissülő szöveges és videós tartalmakkal mutatja be az ismert és kevésbé ismert érintettek inspiráló életútjait, valamint azokat a pozitív nagyvállalati példákat, amelyek bárki számára igazodási pontok lehetnek.
Reklámfilm:
Érdekességek
December hónap első napjaiban a Fogyatékos Emberek Világnapja alkalmából egy igazán különleges meglepetéssel készülnek egy ismert budapesti színház nézőinek, ugyanis „egy rendkívüli előadással” egészül ki az aznap estére tervezett színdarab. Egyelőre annyi tudható: az akadály csak a fejekben létezik!
További érdekesség, hogy Illés Fanni és Barabás Lőrinc a reklámfilmben való szereplésükön túl egyben a kampány arcai is, így őket a plakátokon is viszontláthatják az érdeklődők. Barabás Lőrinc ráadásul nem csak szereplője a kezdeményezésnek, hiszen a kampány zenéjének egyben társszerzője, illetve a reklámfilmben is szerepet kap, kvartettjének tagjaival együtt.
Werkfilm:
Alkotók listája
Megbízói oldal
Marketing és kommunikációs igazgató: Bánhegyi Zsófia
Marketing főosztályvezető: Szász Tamás
Márka- és Kampánymenedzsment Osztályvezető: Ujlaki Adrienn
Szenior marketing szakértő: Szabados Gábor
Külső és belső kommunikációs osztályvezető: Magyarcsik László
Szenior kommunikációs munkatárs: Mihalek Andrea
Szenior kommunikációs szakértő: Paparó Tamás
szenior közösségi média szakértő: Budai László
Ügynökségek
Reklámügynökség Lounge Design
Kreatívigazgató: Radovics Péter
Kreatív csoportvezető: Monori Bálint Gusztáv
Senior Art Director: Hárságyi Péter
Senior szövegíró: Grósz Ádám
Ügyfélkapcsolati igazgató: Sperczel Dániel
Ügyfélkapcsolati csoportvezető: Varga Fanni
Senior account manager: Gödrei Fanni
Médiaügynökség: New Land Media
Médiatervező: Cseke Judit
Junior médiatervező: Veres Dorina
Média Csoportvezető: Nagy-Pokol Dorothea
Social Media ügynökség: Dot Creative
Surowiak Marci – Content director
Juhász Luca – senior social media manager
Dobos Gábor – senior social media manager
UX/UI designer – Balogh Péter
Braun Annamária – client service director
Endrész Dorothea – senior account manager
PR ügynökség: Lounge Communication
Matliák Mariann – PR tanácsadó
Varga Mátyás – PR tanácsadó
Produkció
Produkciós cég: 235 Productions
Head of production: Dreissiger László
Producer: Kozma Liza
Rendező: Juhász Péter
Operatőr: Garai Gábor
Gyártásvezető: Rubesch Dávid
Látványtervező: Pater Sparrow
Digitális utómunka: Digital Apes
10″Tag: Bogdán Balázs
Vágó: Hartyányi Krisztián
Colorist: Vándor Ádám
Zene: Barabás Lőrinc, Kalotás Csaba