Taroltak a Corvinus diákjai az IAB Hungary szakdolgozat-pályázatán

Hírek

Megszületett az IAB Hungary összevont, 2019-2020-as Legjobb szakdolgozat a digitális marketingről pályázatának eredménye. A második alkalommal meghirdetett versenyre számos értékes szakdolgozat érkezett be. A pályázatot szponzoráló Google, Group M, OMD és RTL Magyarország munkatársaiból, továbbá az IAB Hungary elnökségi tagjaiból és egy kommunikációs szakértőből álló zsűri döntése alapján az alábbi szakdolgozatok kaptak díjat.

 

2019

Mesterszak

Influencerek a vállalat szolgálatában? – Influencer együttműködések jelentősége és jellemzői vállalati szempontból

Szerző: Molnár Noémi Henrietta (Budapesti Corvinus Egyetem, Vezetés és szervezés Msc)

Konzulens: Dr. Marciniak Róbert

 

Alapszak

State of inbound marketing in the Hungarian SME market

Szerző: Maric Dávid (Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdálkodási és menedzsment – angol nyelven)

Konzulens: Farkas Tibor

 

2020

Mesterszak

A márkabiztonság és a márkaérték kapcsolata az online hirdetési környezetben

Szerző: Oláh Eszter (Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing MA)

Konzulens: Dr. Kolos Krisztina Ágnes

 

Alapszak

IKEA, az élményekkel teli bútoráruház | Az IKEA-élmény digitális színtéren történő leképeződése a vállalat Facebook oldalán

Szerző: Fekete Fanni Krisztina (Budapesti Corvinus Egyetem)

Konzulens: Dr. Csordás Tamás Viktor

 

Az IAB Hungary blogján interjúkat közöl a nyertes hallgatókkal és konzulenseikkel: https://blog.iab.hu/cimke/szakdolgozat/

A pályázat nyertesei (végzett hallgató és konzulense) pénzjutalomban részesültek.

A járványhelyzetre való tekintettel az oklevelek ünnepélyes átadásának időpontjáról és formájáról később születik döntés.

 

A zsűriről

A pályaművek értékelésében részt vettek:

a szponzorok részéről

  • Kovács Péter (Google),
  • Török Dia (GroupM),
  • Néz Kata (OMG),
  • Dudás Gergely (RTL),

az IAB elnökség részéről

  • Bognár Vera (Nestlé),
  • Sopov István (Adaptive Media, IAB Elnök),
  • Szerényi Szabolcs kommunikációs szakértő.

 

A díjról

A díjra bárki pályázhatott, aki digitális marketing szakterületen 2018. augusztus 1. és 2020. július 31. között védte meg dolgozatát legalább jó minősítéssel bármely hazai vagy EU/társult ország egyetemén alap-, mester- vagy szakirányú képzésen, esetleg doktori iskolában. A pályázatok benyújtására 2020. november 30-ig volt lehetőség.

Az IAB Hungary a következő évre is tervezi a pályázat meghirdetését.

 

Friss nézőpontok aktuális témákról

Néz Kata, az OMD stratégiai igazgatója az eredményhirdetés kapcsán elmondta:

Az OMD a kezdetektől fogva nagy örömmel támogatja az IAB Legjobb szakdolgozat projektet. Ez a kezdeményezés tökéletesen illeszkedik az OMD prioritásaihoz mind a digitális téma fókusza, mind pedig a tehetséges pályakezdők felkutatása, támogatása szempontjából. Mindig nagyon érdekes látni, hogy a fiatal generáció számára mi az aktuálisan “trendi” digitális téren, hogyan dolgozzák fel ezeket a nagyon komplex témákat, még gyakorlati tapasztalatok híján. Bízom benne, hogy a fiatal tehetséges pályázók is pozitív tapasztalatokkal gazdagodnak az idei megmérettetés során is.

 

Török Dia, a GroupM tehetségfejlesztési vezetője:

A GroupM-nél piacvezetőként extra felelősséget érzünk a szakmánk fejlesztése iránt, és ennek nagyon fontos terepe a tehetséges fiatalok megtalálása és felkarolása. Emiatt indítottuk 2016 végén a GroupM Akadémiát, amely egy rendhagyó gyakornoki program, ami meggyőződésünk szerint nemcsak nekünk és a résztvevő fiataloknak hasznos, hanem már középtávon a piac egészének. Ugyanezért fontos az IAB Legjobb Szakdolgozat versenye: elismeri és támogatja a fiatal tehetségeket.

Személy szerint azt is nagyon jó kezdeményezésnek tartom, hogy a felkészítő tanárokat is elismerésben részesítjük, mert az ő lelkesedésük és tudásuk nélkül nem kapna annyi fiatal kedvet ahhoz, hogy a számunkra fontos témákkal foglalkozzon, és aztán szakemberekként belépjenek a piac valamely szegletébe.

Külön öröm volt, hogy olyan témákban is születtek díjnyertes dolgozatok, mint a márkabiztonság vagy az inbound marketing. Volt olyan pályázat, amit szívem szerint leraknék a szakmabeliek elé is tananyagként.

 

Dudás Gergely, az RTL Magyarország kereskedelmi igazgatója:

Mint hazánk vezető médiavállalatának nekünk eddig is fontos volt az fiatal tehetségek megtalálása és felnevelésük a vállalaton belül. Az RTL Magyarországnál ennek komoly hagyományai voltak, vannak és azon dolgozunk, hogy ez így legyen a jövőben is. Különösen igaz ez a nagyon gyorsan változó digitális világban, ahol szinte folyamatosan szükségünk van újabb és újabb tudások megszerzésére és a látásmódunk bővítésére. Ebben pedig nagy szerepe van az új generációknak, akik már natívok a digitális világban. Ezért is tartjuk fontos kezdeményezésnek és támogatjuk a hazai IAB szervezet Legjobb szakdolgozat versenyét.

 

Kovács Péter, a Google ügynökségi kapcsolatokért felelős menedzsere:

Gyakorlatilag az első szakdolgozat verseny eredményhirdetése után azonnal eldöntöttük, hogy – amennyiben lesz – támogatni fogjuk a másodikat is. Nagyon örülünk, hogy az elmúlt 14 hónap megpróbáltatásai ellenére sikerült összehozni az újabb fordulót. És bár most nem tudtuk a döntősöket élőben meghallgatni, de írásban is egyértelmű volt, hogy mennyire felkészültek, mennyire jól látják az iparágunkban meglévő kihívásokat.

 

Sopov István, az IAB elnöke:

Annak idején hagyományteremtő céllal indítottuk el a Legjobb szakdolgozat a digitális marketingről pályázatunkat, és az idei verseny is megerősített minket abban, hogy jó döntést hoztunk. Még ebben a nehéz helyzetben is számos színvonalas dolgozat érkezett be hozzánk, és nagy örömmel találtunk rá új tehetségekre. Az IAB Hungary fontosnak tartja a szakmai utánpótlás támogatását, a pályakezdők segítését, ezért továbbra is szeretnénk évente megrendezni ezt a megmérettetést. Köszönjük a szponzoraink támogatását, reméljük ez a program is segít, hogy minél több fiatal válassza a digitális marketing valamely területét hivatásaként!

SOCIAL MEDIA