Ősz elején indult az AVON mellrákkal kapcsolatos országos figyelemfelhívó kampánya.
Háttér: A félelem és a tudatlanság egyfajta struccpolitikát alakított ki az emberekben a mellrák veszélyeivel kapcsolatban. Ezt a helyzetet súlyosbítja, hogy a rák és a halál sokaknak tabutémának számít. Pedig a korai stádiumban felismert melldaganat nagy eséllyel gyógyítható. A rendszeres önvizsgálat és a szűrővizsgálatokon való megjelenés segíthet abban, hogy a mellrákot időben észrevegyék. „Az AVON Cosmetics Hungary a nők vállalataként az egész világon elkötelezett támogatója a mellrák elleni küzdelemnek, az edukatív kampánnyal az a célunk, hogy a szűréseken való részvétel fontosságának hangsúlyozása mellett, elérjük azt, hogy az önvizsgálat is része legyen a célcsoport rutinjának, hiszen havonta pár perc figyelem az életünket mentheti meg.” – mondta Kósa Anita, az AVON szóvivője.
Kampánycél: Tudatosítani az emberekben a szűrések fontosságát, beépíteni a havi önvizsgálatot a többi rutin mellé, és ledönteni a betegséghez fűződő tabukat, tévhiteket. A mellrák korai észlelését és a betegségből való felgyógyulás esélyét segítheti a környezet támogatása, ezért fontos, hogy a kiemelt női célcsoport környezetében élőket és a férfiakat is megszólítsa és érzelmileg bevonja a kampány.
A FleishmanHillard Café ennek első lépéseként a probléma feltárását segítő orvosszakértői auditokat és reprezentatív felmérést készített, szakértők bevonásával megvizsgálva a lakossági szokások valódi okait. A PR és kreatív koncepció ezekre az adatokra épült, értelmezve a betegút problémáit, érintettek fizikai és mentális megéléseit; a kommunikációs csatornák, eszközök, üzenetek ezekre az insightokra épültek.
A kampány fő üzenete: Váljon a rutinod részévé a melleid önvizsgálata, hogy minél előbb észrevedd, ha valami más, mint amit megszoktál!
Kreatív koncepció: A nőket az életük számos területén rendszeres rutin segíti a szépségük, egészségük, egyensúlyuk megőrzésében. Azonban van egy olyan havi rutin, ami akár az életüket is megmentheti: az önvizsgálat. Ilyen rutintevékenységeket mutatunk be a mindennapokból, és felhívjuk a figyelmet arra, ami az egész mondanivalónk egy szóba sűrítve: az önfigyelemre, ami segít időben észlelni, ha baj van.
A kampány részeként online mozgalom indult AVON 19 – Az Önfigyelem Napja néven, ami minden hónapban emlékezteti a célcsoportot az önvizsgálat fontosságára. Ennek népszerűsítését online hirdetések és influencerek segítik.
PR koncepció és kampány: Mennyit tudnak a magyarok az önvizsgálat és a szűrések fontosságáról? Tabunak számít ma ez a téma?
Az attitűdkutatás alapján szakértők bevonásával kerekasztal-beszélgetés és sajtóközlemények hívták fel az érintettek figyelmét arra, hogy mindenkinek saját magának kell lépéseket tenni a mellrák elleni küzdelemben. A családanyák mozgósítása a wmn.hu felületén történt, amelynek a középpontjában az önmagunkra figyelés, énidő állt. A 444 felületén betegtörténetekkel és egy edukatív kvízzel a férfiak voltak fókuszban, hiszen az ő szerepük jelentős abban, hogy párjuk, édesanyjuk jobban figyeljen magára. Ugyan az emlőrák nagy részben a 40 feletti nőket érinti, a fiatal lányok testtudatosságának edukációja egy influencer együttműködésben állt középpontban.
Alkotók listája:
Megbízó: AVON Cosmetics Hungary
PR & Advertising and Marketing Manager, szóvivő: Kósa Anita
Junior PR Specialist: Busi Andrea
PR Assistant: Hamberger Sarolta
Reklámügynökség: Café Communications
Kreatívigazgató: Várkonyi Eni
Art Director: Györgyfi Róbert
Szövegíró: Lázár Zsolt
Account Director: Rembeczki Tünde
Senior Account Manager: Virág Dóra
Junior Account Manager: Vang Kim Szofi
PR-ügynökség: FleishmanHillard Café
Public Relations Account Executive: Mihályi Dominika
Public Relations Account: Péter Georgina
Account Director: Szigeti Györgyi
Produkció:
Producer: Hutlassa Tamás
Rendező, operatőr: Fegyverneky Sándor
Fővilágosító: Polhodzik Ádám
Gyártásvezető: Beszta Nóra
Utómunka:
Vágó: Fegyverneky Sándor
Colorist: Vándor Ádám