Tabudöntő integrált kampány a Café Communications és a FleishmanHillard Café csapatától

Hírek Kiemelt

Ősz elején indult az AVON mellrákkal kapcsolatos országos figyelemfelhívó kampánya.

 

Háttér: A félelem és a tudatlanság egyfajta struccpolitikát alakított ki az emberekben a mellrák veszélyeivel kapcsolatban. Ezt a helyzetet súlyosbítja, hogy a rák és a halál sokaknak tabutémának számít. Pedig a korai stádiumban felismert melldaganat nagy eséllyel gyógyítható. A rendszeres önvizsgálat és a szűrővizsgálatokon való megjelenés segíthet abban, hogy a mellrákot időben észrevegyék. „Az AVON Cosmetics Hungary a nők vállalataként az egész világon elkötelezett támogatója a mellrák elleni küzdelemnek, az edukatív kampánnyal az a célunk, hogy a szűréseken való részvétel fontosságának hangsúlyozása mellett, elérjük azt, hogy az önvizsgálat is része legyen a célcsoport rutinjának, hiszen havonta pár perc figyelem az életünket mentheti meg.” – mondta Kósa Anita, az AVON szóvivője.

Kampánycél: Tudatosítani az emberekben a szűrések fontosságát, beépíteni a havi önvizsgálatot a többi rutin mellé, és ledönteni a betegséghez fűződő tabukat, tévhiteket. A mellrák korai észlelését és a betegségből való felgyógyulás esélyét segítheti a környezet támogatása, ezért fontos, hogy a kiemelt női célcsoport környezetében élőket és a férfiakat is megszólítsa és érzelmileg bevonja a kampány.

A FleishmanHillard Café ennek első lépéseként a probléma feltárását segítő orvosszakértői auditokat és reprezentatív felmérést készített, szakértők bevonásával megvizsgálva a lakossági szokások valódi okait. A PR és kreatív koncepció ezekre az adatokra épült, értelmezve a betegút problémáit, érintettek fizikai és mentális megéléseit; a kommunikációs csatornák, eszközök, üzenetek ezekre az insightokra épültek.

A kampány fő üzenete: Váljon a rutinod részévé a melleid önvizsgálata, hogy minél előbb észrevedd, ha valami más, mint amit megszoktál!

Kreatív koncepció: A nőket az életük számos területén rendszeres rutin segíti a szépségük, egészségük, egyensúlyuk megőrzésében. Azonban van egy olyan havi rutin, ami akár az életüket is megmentheti: az önvizsgálat. Ilyen rutintevékenységeket mutatunk be a mindennapokból, és felhívjuk a figyelmet arra, ami az egész mondanivalónk egy szóba sűrítve: az önfigyelemre, ami segít időben észlelni, ha baj van.

A kampány részeként online mozgalom indult AVON 19 – Az Önfigyelem Napja néven, ami minden hónapban emlékezteti a célcsoportot az önvizsgálat fontosságára. Ennek népszerűsítését online hirdetések és influencerek segítik.

 PR koncepció és kampány: Mennyit tudnak a magyarok az önvizsgálat és a szűrések fontosságáról? Tabunak számít ma ez a téma?

Az attitűdkutatás alapján szakértők bevonásával kerekasztal-beszélgetés és sajtóközlemények hívták fel az érintettek figyelmét arra, hogy mindenkinek saját magának kell lépéseket tenni a mellrák elleni küzdelemben. A családanyák mozgósítása a wmn.hu felületén történt, amelynek a középpontjában az önmagunkra figyelés, énidő állt. A 444 felületén betegtörténetekkel és egy edukatív kvízzel a férfiak voltak fókuszban, hiszen az ő szerepük jelentős abban, hogy párjuk, édesanyjuk jobban figyeljen magára. Ugyan az emlőrák nagy részben a 40 feletti nőket érinti, a fiatal lányok testtudatosságának edukációja egy influencer együttműködésben állt középpontban.

 

 

 

Alkotók listája:

Megbízó: AVON Cosmetics Hungary

PR & Advertising and Marketing Manager, szóvivő: Kósa Anita

Junior PR Specialist: Busi Andrea

PR Assistant: Hamberger Sarolta

 

Reklámügynökség: Café Communications

Kreatívigazgató: Várkonyi Eni

Art Director: Györgyfi Róbert

Szövegíró: Lázár Zsolt

Account Director: Rembeczki Tünde

Senior Account Manager: Virág Dóra

Junior Account Manager: Vang Kim Szofi

 

PR-ügynökség: FleishmanHillard Café

Public Relations Account Executive: Mihályi Dominika

Public Relations Account: Péter Georgina

Account Director: Szigeti Györgyi

 

Produkció:

Producer: Hutlassa Tamás

Rendező, operatőr: Fegyverneky Sándor

Fővilágosító: Polhodzik Ádám

Gyártásvezető: Beszta Nóra

Utómunka:

Vágó: Fegyverneky Sándor

Colorist: Vándor Ádám

SOCIAL MEDIA