A PICK Téliszalámi kampány legutóbbi állomásán Fördős Zé édesapjával járt utána a legendás receptnek

Hírek Kiemelt

A PICK új tévéreklámmal indította el tavaszi kampányát, amely egy fiatalabb célközönséghez is szólva mutatja be a 150 éve felülmúlhatatlan PICK Téliszalámit. A kampány legutóbbi videós elemével egy újabb leplet húz le a PICK Téliszalámi titkáról; az egyébként együtt ritkán szereplő Fördős Zé és Fördős Lajos kerekedtek fel annak kedvéért, hogy elkalauzolják a nézőket Szegedre, a legendás készítmény szülővárosába.

 

Háttér:

A PICK februárban indította el új, tavaszi kommunikációs kampányát. A szegedi vonatkozású márka 150 éve őrzi az ikonikus téliszalámi eredeti receptjét, melyet több emberöltőn keresztül számos legenda kísér. Az idősebb generációk körében már jól ismert a népszerű Hungarikum, ám a márka szeretné megismertetni a fiatalabbakkal is, mitől egyedi és utánozhatatlan a PICK Téliszalámi.

 

Kreatív koncepció:

A fiatalokat is célzó, legújabb aktivitás egy videókampány koncepciója volt; a legenda nyomába eredt két generáció meghatározó séfje, Fördős Zé és édesapja, Fördős Lajos, hogy a szegedi szalámigyár falain belül kiderítsék a „téliszalámi-titkot”.

Függ István

A videóból kiderül, hogy a PICK Téliszalámi több mint másfél évszázados receptjének egyik fontos szereplője a mindenkori szalámimester, aki a mai napig a szalámigyártás kényes folyamatának minden lépését felügyeli. E folyamatokon vezette végig a Street Kitchen alapítóit a szakember, aki hamarosan nyugdíjba vonul. A forgatás során Fördősék jártak a szegedi Tisza-parton, szemügyre vették a téliszalámi alapanyagául szolgáló legnemesebb húsokat, segédkeztek a fűszerek kimérésében, bekukkantottak a füstölőkamrákba és az érlelőtoronyba, sőt, annak is szemtanúi voltak, ahogy a PICK Szeged Zrt.-nél 45 éve tevékenykedő, ebből 25 éve szalámimester Függ István átadja a stafétát utódjának, Fülöp Zsoltnak. De hogy mit is csinál egy szalámimester? Kiderül a filmből!

Fülöp Zsolt

„A téliszalámi-titok megfejtése ott kezdődik, hogy édesapámmal beleszippantottunk a tiszai levegőbe, pont azon a partszakaszon, ahol gyerekkoromban is sokat horgásztunk – nem is gondoltuk volna, hogy ennek a klímának ekkora szerepe van a szalámiérlelésben – majd ott folytatódik, amikor láttuk e két mester fáradhatatlan elkötelezettségét. A személyes kötődésen túl még azért is örültünk a felkérésnek, mert ritkán szerepelünk együtt a képernyőkön” – összegezte Fördős Zé az együttműködés hátterét.

Szokolai Júlia, a PICK marketing és stratégiai vezetője hozzátette, hogy „A szalámi-mesterség generációról generációra száll, így a videóban szereplő stafétaátadás és a Fördős-család jól szimbolizálja azt a nemzedékek közötti kapcsot, amely ezáltal a fiatalabbakat is képes megszólítani.”

 

Behind the scenes:

A gyárlátogatás során tetőtől talpig védőruhába öltözött a Café Communications stábja Fördősékkel együtt. Zé és Lajos aktívan ki is próbálták a szalámigyártás egyes lépéseit, kimérték a fűszereket, bükkfahasábot helyeztek a füstölő kocsira, szalámit csomagoltak, sőt, saját maguk helyezték a rudakra a PICK Téliszalámi egyik védjegyének számító plombát.

 

PR koncepció és kampány:

A PICK videókampány egy PR lábbal egészül ki, amely a célcsoportnak megfelelően, életmód oldalról dolgozta fel az együttműködést, amelyért a FleishmanHillard Café felel.


Alkotók listája:

Megbízó: PICK Szeged Zrt.

Csoport marketing és stratégia vezető: Szokolai Júlia

Média, digitális és fogyasztói marketing vezető: Vízhányó-Pitrik Szilvia

Média és digitális marketing specialista: Ujfaludi Flóra

Brand manager és social média specialista – Zsapka Anna

Termékmenedzser – Baloghné Harkai Zsuzsanna

 

Reklámügynökség: Café Communications

Stratégiai igazgató: Szakál Zoltán

Stratéga: Ónody Boglárka

Kreatívigazgató: Zsembery Péter

Art director: Csabai Bence

Copywriter: Havas Kinga

Account director: Kistamás Veronika

Senior account manager: Papp-Hidegkuti Edit, Ferencz Mónika Linda

Médiaügynökség: Café Reklám

Media account director: Kara Balázs

Senior integrated media planner: Gergely Dóra

Junior digital performance manager: Ilko Lóránt

Produkciós cég:

Street Kitchen

 

PR-ügynökség: FleishmanHillard Café

Public Relations Account Executive: Fehér Emma

Public Relations Senior Account Executive: Csula-Albert Andrea

Account Director: Szigeti Györgyi

SOCIAL MEDIA