Szuperolcsó autót fejleszt a Volkswagen

Hírek

Az anyamárka értékének védelme érdekében új nevet kap majd a kínai piacra készülő jármű. A budget car szegmens mérete (darabszámban) hamarosan megközelítheti a teljes európai autópiacét.

Szuperolcsó autót fejleszt a német Volkswagen csoport, a 7500 eurónál (2,3 millió forint) alacsonyabb árú kocsi 2016 végén kerülhet a piacra. A Handelsblatt beszámolója szerint a fejlesztést sok vita előzte meg, például többen attól tartottak, hogy az olcsó autó (budget car) nem tesz jót a társaság arculatának. Ezért végül azt a megoldást választották, hogy az új terméket új márkanév alatt vezetik be. A konszern 13. márkáját a kínai piacon mutatják be, a kocsi négyajtós lesz és méreteiben leginkább a VW Jettához hasonlít majd – mondta Hans Demant, a fejlesztés vezetője.

Az új márkanév egyelőre nem nyilvános és a projekt vezetője a fejlesztés költségeiről sem közölt adatokat, de azt elmondta, hogy a gyártást Kínába telepítik, helyi beszállítókkal működnek együtt és Kína után várhatóan Indiát célozzák meg egy újabb modellel.

A budget car az autógyártás leggyorsabban növekvő szegmensei közé tartozik, szakértők szerint 2018-ban ebben a kategóriában világszerte 9,4 millió kocsit adhatnak el, ami megközelíti a teljes európai piacon értékesített autók számát. A Volkswagen céljai viszonylag szerények, az első időszakban évente 300 ezer darabos értékesítésre számítanak – mondta Hans Demant.

A Volkswagen számára Kína az egyik legfontosabb piac, az ázsiai országban tavaly több mint 3 millió gépjárművet adtak el, az idén pedig át akarják lépni a 3,5 milliós határt – mondta a napokban a pekingi autószalonon Martin Winterkorn, a cégcsoport igazgatótanácsának elnöke.

A társaság tervei szerint a gyártás és az értékesítés gyors bővítésével 2018-ban már félmillió embert foglalkoztatnak majd Kínában. Az offenzíva ütemét mutatja, hogy a márkakereskedések számát a tavalyi 2400-ról 2750-re emelik 2014 végéig, vagyis átlagosan naponta nyitnak meg egy-egy új képviseletet.

(Forrás: MTI; fotó: Martin Winterkorn egy kínai eseményen, Volkswagen AG)

 

SOCIAL MEDIA