Szemléletformáló kampányt indított az Egyesület az Inklúzióért

Hírek Kiemelt

Az Egyesület az Inklúzióért fogyatékossággal élő gyerekeket nevelő szülőkből és gyógypedagógus szakemberekből álló csapata 2017 óta dolgozik azon, hogy egy elfogadóbb és együttműködőbb világ jöjjön létre a “sima” és a speciális igényű emberek között. Szemléletformáló foglalkozásokkal, (gyógy)pedagógus-képzésekkel, sorstárs-csoportokkal, kapcsolódásokkal és a jelenlegi kampánnyal is bontja a falakat a két világ között.

 

Ne gondold túl, csak kezdd el a beszélgetést! – üzeni a kampány, amelynek célja, hogy eloszlassa az emberekben azokat a gondolatokat, érzéseket, amelyek megakadályozzák, hogy a különböző képességű emberek nyitni kezdjenek egymás felé. Hogy teret és lehetőséget biztosítson a találkozásra és a beszélgetésre, és hogy ezekből a találkozásokból mindenki a lehető legtöbbet tanulhasson, és töltődni tudjon a közös élményből.

A kampány során négy fogyatékossággal élő emberrel indult el a beszélgetés, és az ő személyes történeteik, élményeik adták a kulcsvizuálok fő üzeneteit.

„Nagyon fontos volt számunkra, hogy a kampány hangvétele könnyed, humoros és pozitív legyen, és elmozduljunk az eddig megszokott üzenetektől. Bátorítani szeretnénk az embereket, hogy ne féljenek párbeszédet kezdeményezni fogyatékossággal élő emberekkel” – mondja Török Flóra, aki az egyesület egyik alapítója és operatív vezetője.

A kampány koncepciójáért és a megvalósításért a Mediator reklámügynökség felelt, sőt, hosszú távú partnerként pro bono támogatta az egyesület céljainak megvalósítását. „A fő üzenethez hűen a kampányról a beszélgetés majdnem 1 éve kezdődött el az érintett szereplők bevonásával, és így tényleg volt időnk a témában a valós insightok mélyére ásni. Már az elején éreztük, hogy a párbeszédet nem a szívfacsaró történetek, hanem az őszinte, humoros hozzáállás fogja megnyitni. Így születtek meg a beszélgetésekből azok az igaz történetek, amikbe mindenki beletett egy-egy szeletet saját magából” – mesélte Csirke Dániel, a Mediator kreatívigazgatója.

A kampány többféle felületet és eszközt használt annak érdekében, hogy az üzenet minél több emberhez eljuthasson: az interjúk az egyesület weboldalán és social media felületeiken futnak, a printhirdetések mellett pedig podcast-interjúk, valamint az egyesület érzékenyítő workshopjai is támogatják az üzenetet: Ne gondold túl, csak kezdd el a beszélgetést!

A főszereplőkkel készített interjúk teljes hosszúságukban megtekinthetők az egyesület erre a célra létrehozott aloldalán.

SOCIAL MEDIA