Stabil eladási eredmények akkor, amikor az otthoni élet minden eddiginél fontosabb

Hírek Kiemelt

Az Ingka Csoport  35,2 milliárd eurós, erős IKEA kiskereskedelmi bevételről számolt be a 2020-as pénzügyi évére vonatkozóan (a 2019-es pénzügyi évben 36,7 milliárd euró), a COVID-19 okozta komoly gazdasági és közegészségügyi kihívások mellett. A vállalat folytatja üzleti tevékenységének átalakítását, hogy az még megfizethetőbbé, hozzáférhetőbbé és fenntarthatóbbá váljon, ahogyan az emberek otthoni életükre vonatkozó álmai és igényei változnak. 

 

A 2020-as évre úgy emlékezünk majd vissza, amely rendkívüli kihívásokat jelentett, és kihatott az emberek életmódjára és közösségi életére, valamint a vállalkozások működésére. A korlátozások miatt az év folyamán az Ingka Csoportnak több hétre be kellett zárnia az általa világszerte működtetett IKEA áruházak 75%-át. Ebben az időszakban a vállalat több széleskörű kötelezettségvállalást is bejelentett a világjárvány által sújtott emberek egészségének és megélhetésének megsegítése és védelme érdekében. Ezek között szerepeltek természetbeni adományok, például egy 26 millió eurós sürgősségi segély közösségek támogatására, továbbá az IKEA munkatársainak nyújtott támogatás a jövedelemstabilitás biztosításával, a szülői szabadság meghosszabbításával, valamint rugalmas munkamegállapodások felajánlásával. Ezen túlmenően a vállalat döntött a kormányzati ösztönző támogatások visszafizetéséről, amelyeket a világjárvány kezdetén a munkatársak bérének biztosítására kapott, tekintettel arra, hogy üzletmenete a vártnál gyorsabban helyreállt.

„Erős teljesítményünk ebben az egyedülálló időszakban üzleti tevékenységünk ellenállóképességét és az IKEA munkatársainak lenyűgöző vezetői képességét bizonyítja. Az elmúlt fél évben sikerült gyorsan alkalmazkodnunk vásárlóink új igényeihez, és még ha értékeink komoly próbatételnek is voltak kitéve, egyértelmű, hogy a célunk az, ami összeköt bennünket. Eltökélt szándékunk, hogy szebb hétköznapokat teremtsünk az emberek többsége számára egy olyan időszakban is, amikor az otthon fontosabb szerepet kap, mint valaha” – nyilatkozta Jesper Brodin, az Ingka Csoport vezérigazgatója. 

Az év során az Ingka Csoport felgyorsította kiskereskedelmi átalakulását – áruházait részben teljesítési egységekké alakította, bevezette a Kattints és Vedd át szolgáltatásokat, Átvételi pontokat és autós áruátvételi lehetőségeket alakított ki, sőt, egyes esetekben az áruházak parkolóit COVID-19 tesztelésre alkalmas helyszínekké alakította a közösség számára. Az év során a vállalat 26 új IKEA telephelyet nyitott többek között Sanghajban, Szöulban, Moszkvában és Tokióban, továbbá gördülékenyebb IKEA élményt dolgozott ki új, digitális megoldásokkal. Befektetett olyan ingatlanokba is, mint a londoni Kings Mall vagy a párizsi Rue de Rivoli, miközben megszerezte a Geomagical Labs 3D-s és vizuális AI fejlesztőt az interaktív lakberendezési megoldásokhoz.

Az otthoni élet minden eddiginél fontosabbá vált az emberek számára, a viselkedések és az igények is megváltoztak – ez pedig az otthon több szempontból történő újragondolásához vezetett. Az embereknek nemcsak az alapvető szükségleteik kielégítése miatt van szükségük az otthonukra, hanem újabban munkahelyként, iskolaként vagy akár tornateremként is használják azt. Az otthonok megújítása iránti érdeklődés növekszik, ami erős látogatottságot eredményezett mind az áruházakban – 706 millió (FY19-ben 839 millió) –, mind az IKEA.com weboldalakon – 3,6 milliárd (FY19-ben 2,6 milliárd). Az év során az online eladás 60%-kal nőtt (FY19-ben 48%-kal), ami a teljes értékesítés mintegy 18%-át tette ki (FY19-ben 11%-át).

„Ez az év egyértelműen bebizonyította, hogy a cél és a profit együtt jár. Az emberiség legfontosabb évtizedében járunk, és az elkövetkező évek rögösek lesznek, de rajtunk múlik, hogy meg tudjuk-e tervezni, és be tudunk-e fektetni egy olyan jövőbe, amelyben senki sem marad magára – amely tisztább, zöldebb és igazságosabb. Célunk egyértelmű: részt akarunk venni az éghajlati válság megoldásában; helyre kell állítanunk a környezetet a következő generációk számára” – mondta Jesper Brodin, az Ingka Csoport vezérigazgatója.

A közelmúltban a vállalat 600 millió eurós befektetéssel gyorsította fel fenntarthatósági erőfeszítéseit az IKEA azon törekvése érdekében, hogy 2030-ig az emberekre és a bolygónkra nézve pozitívvá váljon, aminek célja az áttérés a nettó zéró szén-dioxid-kibocsátású gazdaságra. Ezzel a vállalat eddigi fenntarthatósági beruházásai összesen 3,8 milliárd eurót tesznek ki.

„Örömmel látjuk, hogy a kihívásokkal teli 2020-as pénzügyi évben is eljuttattuk az IKEA termékeket az otthonokba. Annak ellenére, hogy áruházaink 47 napig zárva voltak, 10% növekedést értünk el. Az érdeklődés az online értékesítés iránt a duplájára nőtt, a teljes értékesítésünk 13%-a innen származik. A legnagyobb érdeklődést márciusban és májusban tapasztaltuk, de az áruházak újranyitását követően is megmaradt rá az igény. Áruházaink továbbra is üzletmenetünk legfontosabb szereplői: az elmúlt pénzügyi évben 6,2 millió látogatót fogadtunk, illetve 3,4 millióan vásároltak az Éttermekben, a Bisztrókban és a Svéd Finomságok Boltjaiban. Az elmúlt 12 hónapban Átvételi Pontokat nyitottunk, köztük Autós csomagpontokat is “ – mondta el Mounia El Hilali regionális kereskedelmi vezető (csehországi-magyarországi-szlovákiai régió). Hozzátette: „Elkötelezettek vagyunk abban, hogy segítsünk azokon az embereken, akiknek az életét a járványhelyzet egészségügyi és megélhetési szempontból károsan befolyásolta. Ennek érdekében 100 millió forint értékű termékadományt ajánlottunk fel a helyi közösségek számára, valamint munkatársaink jövedelemstabilitását is biztosítottuk. Mindemellett eltökélten folytatjuk utunkat a People & Planet Positive, vagyis az Emberek és Környezet stratégiánk mentén, hogy elérjük kitűzött céljainkat 2030-ra. Részt veszünk a klímaváltozás elleni harcban, hogy egy jobb jövőt biztosítsunk a következő generációk számára. Elkötelezettségünk támogatásaként globálisan 600 millió eurót fektetünk fenntarthatósági erőfeszítéseinkbe.“

Az Inter IKEA Systems B.V., amely az IKEA koncepció tulajdonosa és az IKEA franchise-adója világszerte, azt is bejelentette ma, hogy az IKEA kiskereskedelemből származó eladásai a franchise-vevők 12 csoportjában együttesen 39,6 milliárd eurót tesznek ki.

 

SOCIAL MEDIA