Új fenntarthatósági kampányt indít az IKEA

Hírek Kiemelt

„Adjunk együtt új értelmet a dolgoknak!” néven eddigi legnagyobb fenntarthatósági kampányát indítja az IKEA március elején. A kampány rámutat arra, hogy fenntartható módon élni egyszerű, s közben a környezetünket óvhatjuk és pénzt takaríthatunk meg.  A 360 fokos integrált kampány saját, dedikált weboldal, TV reklámok, RTB display hirdetések, közösségi platformok, kültéri hirdetések (OOH), influenszerek, PR, illetve áruházi és munkatársak felé történő kommunikáció bevonásával valósul meg. A kampány három alappillérre fókuszál: jobb alapanyagok, IKEA szakértelem (DIY inspirációk és bútor-újrahasznosítási tippek), illetve fenntartható szolgáltatások. A TV-reklámok március 15-től kerülnek műsorra újrahasznosított és megújuló anyagokból készült termékeket megjelenítő 25 másodperces videók formájában.

 

Az IKEA célkitűzése, hogy fenntartható és klímapozitív vállalattá váljon, ennek érdekében 2030-ra szeretné elérni, hogy termékei kizárólag újrahasznosított és/vagy megújuló anyagokból készüljenek. Mindezek fényében, a 2021-es pénzügyi évet az IKEA a fenntarthatóságnak szenteli a Fenntarthatóság Éve elnevezéssel. A tavaszi kampány a hétköznapi nehézségeinkre próbál megoldást nyújtani. Alapvetően senki sem szeret pocsékolni. Rossz érzés a feleslegessé vált dolgokat kidobni, de sokszor nem adódik alternatíva arra, hogy a már nem használt tárgyaktól fenntartható módon megszabadulhassunk. A meglévő dolgainkra vigyázunk, a feleslegessé vált dolgokat továbbadnánk, de nem találunk megfelelő lehetőséget erre. Előbb-utóbb otthonunkban felszaporodnak a lomok és lelkiismeret-furdalásunk támad. Nyomasztóan hat a sok fölöslegesen tárolt holmi és a pazarlás elleni szándékunk eredménytelensége.  Sokan elfelejtkeznek vagy nem vesznek tudomást azokról a dolgokról, amelyeket otthonukban felhalmoznak és tárolnak.

 

Jobb alapanyagok

Az IKEA-nál azt valljuk, hogy a tárgyak nem egyszer használatosak. Meggyőződésünk, hogy újra és újra használatban kell lenniük, hogy a nyersanyag pazarlását megakadályozzuk. Sokat teszünk annak érdekében, hogy a termékeink újrahasznosított és megújuló anyagokból készüljenek. És ez még nem minden. Célunk, hogy a termékeinket maximális mértékben ki lehessen használni. Az újrahasznosítás révén meghosszabbíthatjuk a bútorok és kiegészítők élettartamát. Ha vásárlóinknak már nincs többé szükségük az IKEA termékekre, ahelyett, hogy a szeméttelepre dobnák, tovább kell adniuk őket másoknak újbóli felhasználásra – mondta el Márton Andrea, az IKEA fenntarthatósági felelőse. – Emellett környezetbarát termékekkel, szolgáltatásokkal és programokkal segítünk vásárlóinknak minimálisra szorítani a környezetre gyakorolt hatást. Például, 2015 óta az IKEA teljes világítási termékkínálatát LED-re cseréltük, az IKEA termékekben felhasznált pamut pedig teljes mértékben fenntartható forrásból származik. Összességében elmondhatjuk, hogy az IKEA termékkínálatának 43%-a hozzájárul ahhoz, hogy az emberek egészséges és fenntartható életet éljenek, illetve, hogy a bolygónk és az emberek számára előnyös döntéseket hozzanak.”

 

Csináld magad megoldások a bútorok élettartamának meghosszabbításáért

Az IKEA külön dedikált weboldalt indít, ahol a vásárlók inspirációt, ösztönzést és információt kaphatnak az otthon fellelhető értékek azonosítására, illetve segítséget arra, hogy megfelelő döntést hozzanak a felhasználásukkal kapcsolatban. Hogy új életet, hosszabb életet és jobb életet adhassunk a tárgyaknak.

 

Szolgáltatások

„Március folyamán az IKEA további információkkal szolgál a Fenntarthatósági pontokkal kapcsolatosan is. Az egyik legfontosabb újdonság az IKEA bútorok élettartamának meghosszabbítása kapcsán az ’ingyenes online alkatrészek’ szolgáltatásunk.

Az IKEA bútorokat arra terveztük, hogy újra és újra használatban legyenek. Ezért tesszük ingyenesen elérhetővé az általános pótalkatrészeket. Javítsd meg, használd újra, újítsd meg és tartsd jó formában!”

 

Alkotók:

  • Creative agency: thjnk Berlin
  • Producing: CFS Krug
  • Film production: Zauberberg Productions
  • Local communication & creative concept: IKEA, Kaspen/Jung von Matt
  • Local production of video: Kaspen/Jung von Matt
  • PR and influencers: Ogilvy / Seesame / FleishmanHillard Café
  • Social media agency: TRIAD Advertising
  • Digital agency: Adexpres
  • Media agency: Dentsu X

SOCIAL MEDIA