A Toyota így három futam után a gyártók versenyében 126 ponttal, 42 pontos előnnyel, a pilóták versenyében pedig 76 ponttal, 29 pontos előnnyel áll az élen a Rally Világbajnokság 2022-es, a hibrid átállás által fémjelzett idényében.
Köszönhetően annak, hogy 2021-ben – amikor először rendezték meg a Horvát Rallyt – már a forduló elején kiesett, szinte ismeretlen pályára érkezett Rovanperä és navigátora, Jonne Haltunnen, de ez nem akadályozta meg őket abban, hogy egész hétvégén elképesztő formában versenyezzenek. A nagyrészt esős pénteki napon, kihasználva azt, hogy a mezőny elejéről indulhattak, nyolc szakaszból hatot megnyertek, és ezzel több mint egy perces előnyre tettek szert az ellenfelekkel szemben. Ez azonban szombat reggel elkopott, miután megsérült a gumiabroncs az autójukon. Azonban nem adták fel, és a nap végén egy szakaszgyőzelemmel ismét majdnem 20 másodperc előnnyel várhatták a zárónapot.
A vasárnapi első szakaszra is megőrizték kiváló formájukat, így további 10 másodperccel növelve az összetett előnyt. Az időjárás azonban ismét fordulatot hozott, ugyanis az utolsó előtti szakaszon hatalmas eső zúdult a helyszínre. Mindössze két esőgumival és két kemény keverékű abronccsal Rovanperä hátrányba került az extrém csúszós körülmények között a lágy keveréken futó ellenlábasokkal szemben, és Ott Tänak meg is előzte őt 1,4 másodperccel.
A hétvége további részében két szakaszgyőzelemmel és a Power Stage-en szerzett harmadik helyével végül ötödik lett összetettben, ezzel fontos pontokat gyűjtve a bajnokságban – a nehéz szezonkezdet után kezd felzárkózni. A csapat immár 42 ponttal vezeti a gyártók rangsorát.