A Toyota nem csupán Magyarországon zárta rekordeladásokkal a 2024-es évet, hanem európai szinten is. Míg a környezettudatos japán autómárka idehaza 4,75%-os bővülést elérve, 18.122 új autó értékesítésével, 12,4%-os részesedéssel őrizte meg piacvezető pozícióját, addig a kontinensen az rekordszámú, 1.128.948 17.132 új autót adott el.
A gyártó prémium márkája, a Lexus ugyancsak minden idők legjobb évét zárta Európában, miután a kontinensen 20%-al, 88.184 darabra növelte eladásait. A Toyota Európa (Toyota Motor Europe – TME) így 1.217.132 darabos összesített Toyota és Lexus értékesítéssel zárta a tavalyi évet, újabb rekordot felállítva.
„Nagyon elégedettek vagyunk a 2024-es értékesítési teljesítményünkkel, amely tükrözi az ügyfelek támogatását az elektrifikált járművekkel kapcsolatos többutas megközelítésünk iránt. Növekedésünk annak köszönhető, hogy az ügyfeleknek választást kínálunk a különböző technológiák között. Ezt pedig erős arculattal, termékekkel és kiskereskedelmi partnereink nagyszerű támogatásával tudjuk kombinálni. Alig várjuk, hogy 2025-ben még szélesebb választékot vonultassunk fel, számos izgalmas, új Toyota és Lexus termék bevezetésével” – kommentálja az eredményeket Matt Harrison, a Toyota Motor Europe vezérigazgatója.
Stabilan fejlődő Toyota eladások
A Toyota 2024 január és 2024 december között 1.128.948 járművet értékesített, ami 3 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, és ezzel a negyedik egymást követő évben lett a Toyota a 2. legkelendőbb személygépjármű-márka Európában. A márka legnépszerűbb modelljei közé tartozott a Yaris, a Corolla és az új Toyota C-HR. A Toyota teljes elektrifikált értékesítési aránya jelenleg 73%, a volumen pedig 9%-al nőtt az előző évhez képest. Az akkumulátoros elektromos járművek értékesítése az előző évhez képest 10%-al, 33.821 autóra nőtt. A plug-in hibridek értékesítése az új Toyota C-HR PHEV bevezetésével 80%-al nőtt az előző évhez képest.
Szárnyaló Lexus értékesítések
A Lexus 88.184 darabos rekordértékesítést ért el, 20%-os növekedéssel az előző évhez képest. Ezzel az eredménnyel felülmúlta az európai prémiumpiacot, miközben az elektrifikált meghajtású modelljeinek eladásai 24%-al nőttek az előző évhez képest. Ebben az időszakban a Lexus minden idők legjobb, 2,5% százalékos piaci részesedését érte el, ami 0,4 százalékpontos növekedést jelent. A Lexus Nyugat-Európában 99% százalékban, a régió egészében pedig 91% százalékban elektrifikált hajtású modelleket értékesít. A legfontosabb modellek a vadonatúj Lexus LBX prémium kompakt hibrid és a Lexus NX (plug-in hibrid és hibrid változatban is elérhető) nyújtja – írják.