Folyamatosan növekszik az elektrifikált autók szerepe a globális eladásokban

Hírek

A Toyota Csoport negyedik egymást követő alkalommal bizonyult a világ legnagyobb autógyártójának, eladásait 7,2%-al növelve az előző évhez képest.

A fenti eredmény a Toyota és Lexus márkák esetében is abszolút történelmi rekordot jelentett, és a vállalat nem csupán csoportszinten őrizte meg a világ elsőszámú autógyártójának címét, de a Toyota márkaszinten is továbbra is messze a világ legkelendőbb autómárkája maradt – sorozatban immáron 14. alkalommal. A Toyota márka eladásai 6,1%-al, a Lexus márka értékesítései 31,8%-al, míg a Daihatsu eladások 3,2%-al nőttek az előző évhez képest, eközben a Hino eladások 9,8%-al elmaradtak a márka 2022-es eredményétől.

A Toyota és Lexus márkákat jegyző Toyota Motor Company eladásaiból 48%-al részesedik Ázsia (a legnagyobb piacok itt Kína 19%-al és Japán 16%-al, ketten együtt a vállalat globális eladásainak 35%-át jegyzik), 25%-al Észak-Amerika (az USA önmagában 22%-ot tesz ki), 11%-ot Európa, 6%-ot a Közel-Kelet, 5%-ot Dél-Amerika, 3%-ot Óceánia és 2%-ot Afrika.

A legnagyobb növekedést a vállalat Japánban érte el, ahol 29,8%-al bővültek a Toyota és Lexus értékesítések. Ázsia fennmaradó részén valamint Óceániában és Dél-Amerikában a Toyota Motor Company az előző évi értékesítési szintjét hozta, de dinamikus bővülést könyvelhetett el Közel-Keleten (+14,7%), Afrikában (+9,9%), Európában (+9,1%) és Észak-Amerikában (+7%), így a világszintű eladások összesen 7,7%-al növekedtek.

Magyarországon és Európában a Toyota eladások mintegy 75%-át és a Lexus értékesítéseik 95%-át teszi ki a részben vagy teljesen elektromos autók eladásai, a világ legszélesebb elektrifikált (MHEV – lágy hibrid elektromos, HEV – akkumulátoros elektromos, PHEV – plug-in hibrid elektromos, BEV – akkumulátoros elektromos, FCEV – hidrogén üzemanyagcellás elektromos) portfólióját jegyző Toyota Motor Company azonban globálisan is folyamatosan növeli ezek arányát az eladásaiban.

Tavaly nem kevesebb, mint 3.679.557 részben vagy teljesen elektromos Toyota és Lexus talált gazdára a világon, ami 35%-os növekedést jelent az előző évhez képest, és a vállalat golbális értékesítéseinek 36%-át jelenti. A Toyota és a Lexus márkát külön vizsgálva az előbbi esetén a teljes 2023-as világszintű értékesítés 35%-át, míg Lexus esetében a globális eladások 47%-át tették ki az elektrifikált autók.

Meghajtások szerint vizsgálva a Toyota Motor Company tavalyi értékesítéseiből továbbra is az öntöltő hibrid elektromos autók (HEV) képviselték 92,9%-al (3.420.004 autó), ezt követték a plug-in hibrid elektromos autók (PHEV) 3,4%-al (124.755 db), az akkumulátoros elektromos autók (BEV) 2,8%-al (104.018 db, a lágy hibrid elektromos autók (MHEV) 0,7%-al (26.859 db) és a hidrogén üzemanyagcellás elektromos autók 0,1%-al (3.921 db).

A Toyota Motor Company által tavaly értékesített 3.679.557 autóból 387.401 darab volt Lexus, és 3.292.156 Toyota.

SOCIAL MEDIA